چرا به من و تیمم رأی ندادی؟!

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا –از آنجا که در گذشته استراتژی بر مبنای کوچک و جداسازی صنوف همگن بود در نتیجه اتحادیه‌ها حداقل در تهران بزرگ بسیار خرد شدند اما تبعات اقتصادی در سالهای گذشته مسئولان اقتصادی را بر آن داشت تا به فکر ادغام اتحادیه‌ها بر اساس شرایط خاص باشند. این تفکر در کنار شرایط جدید کرونا موجب شد تا مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت طی نامه‌ای به اتاق‌های اصناف اعلام کند تا اگر در سه مرحله انتخاباتی اعضای اتحادیه‌ها در انتخابات مشارکت نداشتند آن اتحادیه منحل شود و در اتحادیه همگن ادغام شود.

دستورالعمل جدید بستر لازم را برای آنهایی که سالها در فکر حذف اتحادیه و جذب اعضای آن اتحادیه بودند را به‌شدت فعال کرد تا بتوانند اتحادیه رقیب را حذف و در خود حل کنند.

ازجمله صنوفی که در این شرایط درگیر این طرح هستند اتحادیه خیاطان است به‌گونه‌ای که در دور اول انتخابات هیات مدیره مشارکت اعضا به حد نصاب نرسید و اتحادیه قلدر رقیب با کمک افرادی که حامی مالی اتحادیه هستند با نفوذ در ادارات خاص و تصمیم گیر راه فعالیت اتحادیه را بستند تا باعث نارضایتی و عدم مشارکت اعضا شوند. جالب‌تر اینجاست که سازمان صمت استان تهران هم حتی و سامانه تمدید پروانه کسب اعضای اتحادیه را مسدود کرده است و این موضوع شائبه دخالت اتحادیه رقیب را بیشتر کرده است زیرا اتحادیه قلدر با بذل و بخشش بیشمار راه تنفس اتحادیه کوچک را تنگ کرده است و همگان در اتاق اصناف و سازمان‌ها گوش به فرمان اتحادیه قلدر هستند و در این راه ناگفته‌های زیادی وجود دارد.

در حال حاضر که اتاق اصناف جولانگاه این قبیل اتحادیه‌ها و افرادی است که جز نفع شخصی هیچ خیری برای متصدیان واحد صنفی را نمی‌پسندند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا