تدبیر اصناف برای دور زدن قانون نظام صنفی

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا  نشستند فکر کردند تدبیر چیست و چگونه می‌شود قانون نظام صنفی را دور زد تا اینکه فکری به خاطر مبارکشان رسید تا مانع اجرای قانون شوند. اصلاً هم عجیب نیست و نبود که این وزارتخانه صمت با آنها همراه شود و مانع اجرای قانون نظام صنفی و درآمد ناشی از رانت ریاست اتحادیه‌ها شود و شاید بالاخره پشت پرده خبری باشد.

آهان کروناست.

هیات رئیسه خلاق اتاق اصناف ایران که صندلی‌هایشان را لرزان دیدند وقتی وزیر جدید آمد با معاون بازرگانی داخلی برای دور زدن قانون لابی‌های لازم را کردند و از ماحصل درآمد هنگفت گرانی‌های اخیر فکر بازی برای دور زدن قانون یافتند سپس با بهانه قرار دادن کرونا تصمیم گرفتند یکی دوسه سالی بیشتر رئیس بمانند تا بیشتر ببرند.

نکته اینجاست که حتی در شرایط فوق بحرانی در شهرهای مختلف کشور در روزهای کرونایی به صورت آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انتخابات اتحادیه‌ها بدون هیچ مشکلی برگزار شد حالا چه اتفاقی در پشت پرده افتاد که آقای قبادی معاون وزیر بلافاصله دستور توقف انتخابات ریاست اتحادیه‌ها را دادند آیا هیات مدیره اتحادیه‌های فعلی باید مادام‌العمر رئیس باشند و از رانت ریاست و هیات مدیره خودشان و دیگران بهره ببرند.

چرا معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت با همین سرعت نسبت به کاهش قیمت‌ها هیچ اقدامی نکرده است ولی برای موروثی شدن ریاست اتحادیه‌ها دستور دور زدن قانون نظام صنفی با بهانه کرونا را صادر کردند. آیا مانع از ترکیدن بمب خبری در اصناف شدند؟

هرچند که این روزها در برخی صنوف ورشکستگی و بیکاری بیداد می‌کند اما برخی صنوف بسیار سود بردند و برای ماندن هر هزینه‌ای را انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا