جایگاه جدید اصناف؛ ابلاغ کننده احکام دولت

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا  در بخش اقتصادی کشور به وضوح مشکلات بی شماری را شاهد هستیم اما در کنار همه مشکلات در حال حاضر اصناف از همه مردم بیشتر مشکلات دارند.

از یک سو گرانی مواد اولیه و از سوی دیگر کمبود کالا برای عرضه و از سوی دیگر مشکلات مالیاتی که حالا باید از سال 93 هر چی در قالب کارت ‌خوان درآمد داشتند مالیاتش را میلیاردی بپردازند. در حالی که در گذشته مالیات آنها مشخص و صنفی بود.

اصنافی که در جامعه ابهت داشتند و مورد اعتماد مردم بودند حالا دیگه جایگاه گذشته را ندارند به دلیل اینکه بر مردم واضح و مبرهن شده است که اینها به شدت در حال حاضر سیاسی بوده و با انتخاب افرادی به عنوان رییس اتحادیه فقط به فکر درآمد از جیب مردم به هر طریق ممکن هستند و روسای اتحادیه ها نیز با حمایت کامل از نیروهای رای دهنده با هیات رییسه اتاق اصناف شهرستان و ایران زد و بند کرده و فقط رانت می برند دیگر هیچ نفعی برای متصدیان صنفی و مردم ندارند.

یکی از اثرات کرونا برای مردم این بود که چهره اصناف برای دولت و مردم رو شد و دیگر حنای اینها پیش دولت و حاکمیت رنگی ندارد . در چنین شرایطی حتی اینها از زمین زدن یکدیگر تحت هر شرایطی کوتاه نمی آیند وبا انتخاب مشاوران بد خواه مدام در نزاع با یکدیگر هستند و به طورکامل فراموش کردند که ویترین اقتصاد هستند اینها فقط دنبال صندلی و منافع شخصی هستند.

از آنجایی که دولت به این مشکلات اصناف به خوبی آگاه است . نوع گفتگوی روسا هیات رییسه اتاق اصناف فقط در جهت منافع شخصی است  دولت به تنهایی و بدون توجه به روسای اتحادیه های که داعیه کارشناسی دارند برای اصناف تصمیم گرفته و اجرا می کند و روسای اتاق اصناف در طول دوسال اخیر به منزلت ابلاغ کننده احکام دولت نایل آمدند.

حال با این شرایط ابلاغ کننده احکام دولت چگونه می خواهد از حقوق اصناف در حوزه مالیات و بیمه دفاع کند تا می بیند صندلیش لرزان است هر آنچه حکم کنند به متصدیان واحدهای صنفی ابلاغ می کند تا در سمت خود بماند از این طرف هم متصدیان واحدهای صنفی هم که می دانند چه خبر است احکام را اجرا نمی کنند و شاهدیم به هم ریختگی اقتصاد کشور هستیم که کسی پاسخگو نیست.

البته تاکید داریم که در اصناف افرادی توانمند و کاربلدی حضور دارند که می توانند به تقویت ارتباط بین اصناف و دولت کمک قابل توجهی در این دولت و دولت آینده داشته باشند و حتی هم بعضی عضو هیات رییسه هم نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا