تلاش‌های بی‌ثمر صدای دروغین اصناف

اخبار بازار ایران؛ همت الله شکری اطاقسرا  پس از انتقاد به عملکرد روابط عمومی اتاق اصناف تهران که به عنوان قلب سازمان و مغز متفکر مجموعه باید پوشاننده ضعف‌ها باشد نه تریبونی برای افشای اتفاقات ناخوشایند مجموعه، گروهی که خود را صدای اصناف می‌خوانند و از چهار سال پیش با محور ایجاد تفرقه در جامعه ارتزاق می‌کنند، به جای تلاش برای اصلاح ساختار ناکارآمد روابط عمومی اتاق اصناف تهران، در صدد پاک کردن صورت مسئله با برآمدند.

در گام اول صدای دروغین اصناف همه انتقادات را متوجه رئیس اتاق اصناف تهران دانستند تا به نوعی ایشان را در صف حامیان خود قرار دهند، در حالیکه خطای انتشار پیام‌های تبریک جداگانه برای وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت تنها متوجه روابط عمومی اتاق تهران است.

از آنجاییکه این خدعه جوابگو نبود، ایشان بار دیگر تلاش کردند با احیا فضای انتخاباتی دو سال پیش و دامن زدن به تفرقه‌ها بر ناکارآمدی روابط عمومی اتاق تهران سرپوش بگذارند.

از این رو بار دیگر با حمله به علی فاضلی و طرح ادعاهایی بی اساس سعی بر این دارند پازل نیرنگ بازی خود را کامل کرده و انتقادات مطرح شده را به ایشان نسبت دهند.

ایشان در ابتدا علی فاضلی را متهم به دیکتاتوری کردند و از جانب جامعه صنفی مدعی شدند که اصناف به آن روزها باز نخواهد گشت.

این در حالی است که پس از گدشت دو سال و افتادن پرده‌های دروغ‌سازی و قرارگرفتن جامعه صنفی در شرایطی که تبدیل به سیبل انتقادات شده است و در هر بخشی اتفاقی می‌افتد متهم آن اصناف است و صدایی برای دفاع از این جامعه مظلوم وجود ندارد، جامعه صنفی متوجه شده است که نوشتن چند اسم به اشتباه، چگونه می‌تواند عزت روزهای گذشته را با روزگار امروزشان معاوضه کند.

صدای دروعین اصناف در ادامه علی فاضلی و جریان رسانه‌ای حامی ایشان را متهم به حسادت و تفرقه افکنی کرده است، که در پاسخ این سخن فقط به این موضوع بسنده می‌کنم، که در مقام حسادت همین بس که حتی در انتشار پیام تبریک از بردن نام فاضلی حذر دارند و پیام تبریک به وزیر جدید شخصی منتشر می‌شود و بردن نام هیات رییسه برای دست نشانده صدای دروغین اصناف در روابط عمومی سخت است چرا که به رغم همه تلاش‌ها برای حذف علی فاضلی همچنان ایشان در هیات رئیسه حضور دارند.

اما در خصوص تفرقه، روابط عنونی اتاق اصناف تهران به واسطه نوع اطلاع رسانی و تبریک گویی شخصی، تریبون افشای تفرقه شده است و حال به جای عذرخواهی از جامعه محترم اصناف تهران تلاش می‌کند برای اشتباه خود متهمی دیگر پیدا کند.

در ادامه مطلب علی فاضلی و رسانه‌های حامی وی را متهم کرده‌اند که می‌خواهند القا کنند که مشکلات امروز اصناف نتیجه عملکرد متولیان امروز است و از علی فاضلی پرسیده شده که به عنوان عضو هیات رئیسه در دو سال گذشته چه کرده است.

در این خصوص اندکی به جایگاه اصناف در دوره قبل اشاره می‌کنم، روزهایی که رییس اتاق اصناف ایران و تهران عضو تمامی کمیسیون‌های مشورتی دولت بود، روزهایی که علی فاضلی صدای رسای بخش خصوصی در نشستهای شورای گفتگو و محور شکل گیری دبیرخانه سه اتاق بود، روزهایی که رسانه‌ها برای انتشار اخبار صنفی رقابت می‌کردند و اصناف پررنگتر  از همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشت.

امروز اصناف در کجا قرار دارد، از رییس محترم جمهوری تا وزرا و مدیران ارشد و میانی دولت هر اشتباه و خطایی را متوجه اصناف می‌دانند، گرانی را گران فروشی و اصناف را متهم می‌دانند، فراریان مالیاتی دانه درشت را عضو خانواده اصناف می‌دانند و بحران هر حوزه را متوجه یک صنف می‌دانند، نهادهای موازی اتاق‌های اصناف در حال شکل‌گیری است و آقایان به جای اعتراض همراه می‌شوند و با انتشار اخبارشان در ارگان رسمی اتاق اصناف تهران بر ایشان مهر تایید می‌زنند و به واقع خودزنی می‌کنند.

اما علی فاضلی در این دو سال چه کرد، علی فاضلی سکوت کرد تا اختلافات توسعه نیابد، فاضلی به تنهایی در برابر بسیاری تخلفات ایستاد، اما چون دوستان صدای دروغین اصناف قراربود از آن تخلفات و چپاول‌ها سهم ببرند، امروز نگران احیاء فاضلی و جریان فکری حامی وی در جامعه صنفی هستند، نگران این هستند که هرچه رشته کردتد تا فاضلی منزوی حذف شود، رشته شد و علی فاضلی همچنان ایستاده است.

در ادامه صدای دروغین اصناف اتهاماتی را متوجه علی فاضلی دانسته و نام از پروند‌ه‌های فساد می‌برد، پروند‌هایی که یکی پس از دیگری رسیدگی شد و سربلند همه پروند‌ها علی فاضلی بود و همه پاپوش‌ها شد زغالی برای سیاه شدن روی صداهای دروغین اصناف.

در ادامه صدای دروغین اصناف با جمع بستن هیات رییسه اتاق‌های اصناف تهران و ایران تلاش کرده تا بار دیگر فضایی را که دو سال پیش و در جریان انتخابات بر جامعه صنفی حاکم بوده است را بازسازی و با این کار خود را احیاء و به جریانی کارآمد برای حمایت از این دو هیات رییسه در برابر علی فاضلی تبدیل کند.

اما گویا این صدای دروغین، تنها برای فریب افکار عمومی تلاش نمی‌کند و در فریب دادن آنقدر پافشاری کرده که خود را نیز فریب می‌دهد.

باید به این دوستان یارآوری کنم که پرده‌ها خیلی وقت است که فرو افتاده و واقعیت‌ها عیان شده است، هیات رییسه اتاق‌ها اگر خدمتی کرده برای بیان آن نیازی به صدای دروغین ندارد و اگر اشتباه و خطایی داشته نیز جامعه صنفی برای درک آن به اندازه‌ای نگاه تیزبین دارد که نیازی به صداهای دروغین نیست.

ایشان از اتاق رسانه‌ای که توسط علی فاضلی تشکیل شده سخن به میان آورده است که در این خصوص سخن زیاد است اما همین بس که عملکرد چون شما صداهای دروغین و دست نشانده‌های شما در روابط عمومی‌ها، رسانه‌ها را چنان به جامعه صنفی بی‌تفاوت کرده که حتی دیگر انتقاد هم نمی‌کنند.

طی دو سال گذشته دستتان درجیب اصناف بوده و به جای خدمت به این خانواده بزرگ و محترم جز خیانت دستاوردی نداشته‌اید.

ارگان‌های رسانه‌ای رسمی اصناف به آلبوم عکس‌ یادگاری معدودی تبدیل شده است و خبرهای فرمایشی از افرادی معدود منتشر می‌‌شود، عداوت، حسادت و کینه شما به علی فاضلی چنان ریشه‌دار و عنیق است که هر کدام از فعالان جامعه صنفی قرابتی با ایشان داشته باشد از تمامی رسانه‌های صنفی حذف می‌شود و تمام توان این رسا‌نه‌ها که باید در خدمت اصناف باشد برای تخریب عده‌ای و بزرگ کردن گروهی دیگر به کار گرفته می‌شود.

اخرکلام خطاب مستقیم به صدا و صداهای دروغین اصناف خدا را شاکر باشید که علی فاضلی که در نهایت کینه و خصومت از او یاد می‌کنید چنان قلب بزرگ و دلی رئوف دارد که حتی مانع از افشای واقعیت‌ها درباره دشمنانش می‌شود که اگر اینگونه نبود با افشای واقعیت‌های وجودیتان نه تنها در اصناف که در اقتصاد ایران جایی برای شما وجود نداشت.

امیدوارم برسد روزی که جسارت رویارویی پیدا کنید، تا با افشای واقعیت‌ها، جامعه صنفی بهتر از امروز با شما که دایه دلسوزتر از مادر برای اصناف شده‌اید، اشنا شود و بداند که زالوهایی که سال‌ها به اسم دلسوزی با مکیدن خون این جامعه محترم و زحمتکش به دنبال شهرت و ثروت اندوری یوده‌اند چگونه چون آفتاب‌پرست تغییر ظاهر می‌دهند و هر روز در لباسی جدید با نیرنگ‌هایی رنگ به رنگ همچنان کاخ‌های آرزوی خود را بر خانه‌ای که از اصناف ویران می‌کنند می‌سازند.

ای تشنگان شهرت و ای سارقان نام

تف بر دورویی و نیرنگ و مکرتان

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا