حفظ ارزش پول ملی در گرو حمایت از تولید است

اخبار بازار – میرمحمد حشمتی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: نگاه برخی از مسئولین به خارج از مرز‌های کشور باعث توقف بسیاری از فعالیت‌های و اقدامات گره گشا شده و در گام اول نیاز است دولت برای تامین هزینه‌های جاری هزینه‌ای بر مردم تحمیل نکند.
این کارشناس حوزه اقتصاد تصریح کرد: گامی بعدی برای حفظ ارزش پول ملی حمایت قاطعانه از تولید است که متاسفانه در دولت دوازدهم حمایت چندانی از آن صورت نگرفته و اقدامات در این حوزه در حد وعده و شعار بوده است.

وی افزود: برنامه رونق تولید در کشور با سرعت کمی در جریان است و به نظر می‌رسد این روند تا پایان دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت.
حشمتی بیان کرد: تولید در واحد‌های صنعتی طی ماه‌های گذشته در سایه افزایش نرخ ارز صورت گرفته و این روند نیاز به اصلاح دارد و باید به سمت افزایش تیراژ تولید برویم.
این کارشناس حوزه اقتصاد بیان کرد: افزایش تیراژ تولید می‌تواند ضمن افزایش اشتغال، کاهش هزینه کالای نهایی زمینه ساز صادرات در اقتصاد کشور را فراهم کند.
وی بیان کرد: کشور با دو تحریم مواجه است یکم تحریم‌های بین المللی و دوم تحریم‌های داخلی از سوی برخی از مسولین اجرایی است که می‌توان ادعا کرد اثرات منفی بیشتری نسبت به تحریم‌های بین المللی داشته است.
حشمتی تصریح کرد: حفظ ارزش پول ملی در گروی چرخیدن واحد‌های تولیدی است و تاکیدات مقام معظم رهبری طی دو سال اخیر بر اهمیت تولید نشان از ریشه یابی دقیق مشکلات اقتصاد کشور دارد.
این کارشناس حوزه اقتصادی بیان کرد: بدون افزایش تولید حفظ ارزش واحد پولی امکان پذیر نیست و زمانی که از تولید صحبت می‌شود منظور هم تولید کالا و خدمات است و فقط به تولید کالا محدود نمی‌شود.
وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر حمایت خاصی از تولیدکنندگان صورت نگرفته است و با واردات بی رویه و وضع قوانین دست و پا گیر عملا مانع افزایش تولید در کشور شده ایم.
حشمتی تصریح کرد: تجربه موفق چین در افزایش رشد اقتصادی آن مربوط به تولید این کشور است و این موضوع نیز به افزایش تیراز تولید کالا باز می‌گردد که توانسته سهم بالایی در صادرات به بازار‌های بین المللی را به خود اختصاص دهد.
این کارشناس حوزه اقتصادی تصریح کرد: حمایت از تولید نباید منجر به انحصارگرایی شود، تجربه دو خودرو ساز بزرگ در کشور طی ما‌های اخیر نشان از تاثیر منفی انحصار گرایی دارد به گونه‌ای که این دو خودرو ساز توانایی تامین نیاز بازار را ندارند و برای تامین هزینه‌های خود قیمت خودرو را افزایش دادند.
وی تصریح کرد: بیانات رهبری در خصوص افزایش تولید، نشان از اشراف ایشان دارند و مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد پویایی بیشتر در دولت هستند.
این کارشناس حوزه اقتصادی بیان کرد: برای افزایش تولید باید این هدف را از دستگاه اجرایی دولت جدا ساخت و ایجاد ستاد منفک از بدنه دولتی با حمایت همه قوا زمینه تولید در کشور را فراهم کرد.
وی افزود: اقدامات دولتی به دلیل تشریفات فراوانی بعضا با عقب افتادگی از زمان اجرا همراه بوده است و به همین منظور در این فضا نیازمند نگاه جهادی هستیم.

 منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا