مصرف برق شبانه هم رکورد زد

اخبار بازار – مصطفی رجبی مشهدی، اظهار کرد: بر اساس آمار مصرف برق شبانه کشور در ساعت ۲۱ و ۲۱دقیقه به رقم ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات افزایش یافت که در مقایسه با پیک سال گذشته کمتر از یک درصد  رشد داشته است.  

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق روز گذشته در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به ۵۷ هزار و ۴۰۵مگاوات رسید، اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به زمان مشابه پارسال رکورد شکنی داشته و بیش از ۹۰۰۰ مگاوات شاهد افزایش مصرف هستیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور، میزان مصرف برق پارسال کشور در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه ۴۷ هزار و ۸۳۵ مگاوات بوده و این در حالی است که میزان مصرف روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۵۷۰ مگاوات بیشتر شده است.

وی با اشاره به مصرف برق بخش صنعت، اظهار کرد: روند مصرف برق در بخش صنایع نیز بیانگر آن است که شب گذشته صنایع ۴۶۶۹ مگاوات مصرف کردند و میزان مصرف روزانه صنایع نیز در ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به رقم ۴۳۷۴ مگاوات رسید.

سخنگوی صنعت برق کشور استفاده از لوازم برقی را مهم ارزیابی کرد و از مشترکان خواست در زمان های اوج مصرف که بین ساعات ۱۳ تا ۱۷ اعلام شده، استفاده از لوازم برقی پر مصرف را به ساعات دیگر منتقل و دمای لوازم سرمایشی را روی حداقل روی عدد ۲۴ تنظیم کنند.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا