شرایط جدید استفاده از مسکن کارت خانواده

اخبار بازار – محمود یوسفی، در خصوص شرایط جدید استفاده از مسکن کارت های خانواده گفت:در گذشته تنها همسر، فرزند، پدر، مادر، خواهر و برادر دارنده کارت اصلی امکان استفاده از مسكن‌كارت‌هاي فرعي خانواده را داشتند که در راستای افزایش رفاه مشتریان از این پس نسبتهای پدربزرگ، مادربزرگ و نوه نيز امکان استفاده از مسکن کارت های خانواده را خواهند داشت.

وی در ادامه افزود :حداكثر تعداد كارت‌هاي فرعي مسكن‌كارت خانواده از 5 كارت به 8 كارت افزايش يافته است.
یوسفی اظهار داشت :به منظور توسعه خدمات مسكن‌كارت و در راستای ایجاد فرهنگ استفاده از كارت بانكي به جاي پول نقد، حداقل سن دارندگان كارت‌هاي فرعي مسكن‌كارت خانواده از 11 سال به 7 سال كاهش يافته است.

رییس اداره کل سازمان و روشها افزود: هر نوع عمليات واريز يا برداشت با كارت اصلي و كارت‌هاي فرعي در موجودي و گردش حساب دارنده كارت اصلي اعمال مي شود.

همچنین تنها دارندگان انواع حساب‌هاي سپرده‌هاي قرض‌الحسنه پس‌انداز انفرادي و سپرده سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت عادي انفرادي (و ساير سپرده‌ها با ماهيت كوتاه‌مدت عادي) كه براي آنها مسكن‌كارت صادر مي‌شود، امکان استفاده از مسكن‌كارت‌هاي خانواده را دارند.
یوسفی در ادامه در خصوص نحوه صدور كارت و رمز المثني و تمديد آنها براي دارنده كارت‌ اصلي و یا دارندگان كارت‌هاي فرعي نیز گفت:انجام  این امور با درخواست صاحب كارت اصلي يا دارنده كارت فرعي (در صورتي كه به سن قانوني رسيده باشد) مانند ساير مسكن‌كارت‌ها صورت مي‌گیرد.

وی اظهار داشت: تراكنش مانده‌گيري در شتاب و یا از طریق پايانه های فروشگاهي توسط مسكن‌كارت‌هاي فرعي منجر به كسر كارمزد مانده گیری شده و به عنوان يك تراكنش از مجموع تراكنش‌هاي مجاز در هر کارت نظر گرفته مي‌شود. ضمناً مبلغ كارمزد اخذ شده در سقف مجموع مبلغ مجاز قابل برداشت در آن دوره لحاظ مي‌گردد.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد:دارنده کارت اصلی می تواند در زمینه سقف برداشت و تعداد تراکنش محدودیتهایی برای دارندگان کارتهای فرعی ایجاد نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا