افزايش كرونا در تهران

اخبار بازار – در بخش مراجعان کلي به بخش‌هاي بهداشتي و درماني شاهد شش‌درصد رشد عمومي و در بيماراني که در بخش‌هاي ويژه و عادي بستري شدند نيز به ترتيب يک و شش‌درصد رشد داشته‌ايم.» پيمان صابريان، رئيس اورژانس تهران نيز مي‌گويد: «اين روزها بيماران کرونايي که به بيمارستان منتقل مي‌شوند بدحال‌تر بوده و به مراقبت‌هاي ويژه نياز دارند طوري که مجبوريم آنها را بلافاصله از اورژانس به تخت‌هاي آي‌سي‌يو منتقل کنيم.»

با اين حال و طبق آخرين آمار وزارت بهداشت و درمان تا روز گذشته مجموع بيماران کوويد19 در کشور به 85996 نفر رسيد و تاکنون 5391 نفر از بيماران، جان باخته‌ند. از سه‌شنبه (2 ارديبهشت) تا چهارشنبه (3 ارديبهشت) 1194 بيمار جديد مبتلا به کوويد 19 در کشور شناسايي شد و در همين مدت 94 بيمار نيز جان باخته‌اند. تاکنون 63113 نفر از بيماران، بهبود يافته و 3311 نفر از بيماران مبتلا به کوويد19 در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند. فرهاد ابول‌نژاديان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپور اهواز نسبت به افزايش شمار مبتلايان به ويروس کرونا در اين استان هشدار داد و گفت: آمار روزانه ابتلا به ويروس کرونا در استان خوزستان از 40 نفر بيشتر شده است. از سوي ديگر سعيد نمکي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز گفته است که آمار مرگ و مير کرونا را توانستيم به يک سوم 18 روز قبل برسانيم. همچنين کيانوش جهانپور، سخنگوي وزارت بهداشت گفت: «آمار در تهران بر اساس نتايج آزمايشگاهي روند صعودي در موارد ابتلاي جديد را نشان نمي‌دهد. ما قصد عادي‌سازي نداريم بلکه تاکيد ما بر فاصله گذاري‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد شرايط به هيچ‌عنوان عادي نيست. امروز يک دهم يا يک يازدهم مرگ‌ها مربوط به کرونا است پس اين نشان مي‌دهد شرايط عادي مقابل ما نيست.» رضا کرمي محمدي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران نيز در خصوص وضعيت شيوع بيماري کرونا با توجه به بازگشايي اصناف و پاساژها گفت: با توجه به کاهش فاصله‌گذاري اجتماعي در هفته‌هاي آينده احتمالا شيوع بيماري در تهران بيشتر مي‌شود.

طرح دو فوريتي مجلس

در اين شرايط طرح دوفوريتي نمايندگان براي مجازات، حبس و قصاص به‌خاطر نقض دستورالعمل‌ها يا انتقال بيماري‌ واگيردار، نيز نشان مي‌دهد که وضعيت آنقدر عادي نشده است و مجلس سعي دارد با يک قانون از شيوع بيشتر کرونا در کشور جلوگيري کند. اين طرح با 47 امضا به هيات رئيسه مجلس ارسال شده است و بر اساس اين طرح دوازده ماده‌اي که در 9 ماده آن براي مردم در صورت قصور در قبال مشاهده علائم يا ابتلاي خود يا افراد تحت سرپرستي‌شان به بيماري‌ها واگير از جمله کرونا، عدم رعايت دستورالعمل‌ها يا انتقال آن به ديگران و جان‌باختن افراد بر اثر آن مجازات‌هايي چون جريمه نقدي، حبس، پرداخت ديه و حتي قصاص تعيين شده است.

 منبع: آرمان ملی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا