بی مهری مداوم دولت نسبت به سیستان و بلوچستان/ استانی با جاده های غیراستاندارد

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – به گزارش خبرنگار پارلمانی اخبار بازار، علی کرد؛ نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و بالا بودن آمار تلفات جاده ای در این استان گفت: وضعیت جاده های استان در وضعیت نامطلوبی قرار داشته و غیرقابل تردد هستند.

وی افزود: استان ما مملو از جاده های کم عرض با آسفالت نامناسب هستند که متاسفانه در سیل اخیر تمامی جاده ها غیرقابل تردد شده اند. هیات دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه طی این 6 سال نسبت به استان ما بی مهر بودند.با توجه به اینکه دکتر نوبخت خود شمالی است، تدابیر دولت بیشتر به جاده های شمالی کشور است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: چنانچه اعتبار ساخت دو پل مابین تهران- شمال را به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند امروز ما شاهد جان باختن بسیاری از هموطنانمان به ویژه دکتر امینی فرد یکی از نمایندگان این استان در تصادفات جاده ای نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: رییس جمهور، دکتر جهانگیری و آقای نوبخت باید بدانند که جاده ترانزیتی مرزی میرجاوه، ریگ ملک، تهلاب تا روتک که حدود 30 هزار نفر جمعیت دارد فاقد جاده هستند و جاده ای که از دهه 60 باقی مانده بود با عدم تدبیر دولت آقای روحانی این جاده نیز از بین رفت و مردم با این مناطق چون هیچ گونه دسترسی به شهر ندارند در کوچکترین مشکل متاسفانه جان خود را از دست می دهند.

وی با اظهار تاسف از بی مهری دولت نسبت به استان سیستان و بلوچستان به ویژه اصلاح جاده های مذکور گفت: چنانچه دولت نمی تواند وضعیت جاده های این چند منطقه را با این دلیل که این مناطق مرزی است، اصلاح کند این مناطق را ضمیمه پاکستان کنند تا شاید پاکستان به درد مردم این منطقه رسیدگی کند زیرا مردم این منطقه برای دسترسی به میرجاوه که 150 کیلومتر از مسیر غیرقابل تردد است، با دور زدن سراوان، باید 700 کیلومتر مسافت بپیمایند که ظلم بزرگی در حق این مردم است.

نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت از صداقت، وفا و قناعت مردم این استان سواستفاده کرده است افزود: دولت استان ما را رها کرده است و از طرفی منطقه آزاد چابهار را با این بهانه که سرمایه گذاری خارجی آورده ایم به افغانستان سپرده اند و ایرانی ها به عنوان کارگر افغان ها در چابهار مشغول بکار هستند و حتی اسامی ایرانی-اسلامی ما را در این منطقه حذف و این کار سبب به خطر افتادن هویت ایرانی ما در این منطقه آزاد تجاری شده است.

محمدباسط درازهی نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: تنها استانی که تمام جاده های ورودی آن به مرکز استان دوطرفه می باشد استان سیستان و بلوچستان است که این این جاده ها کم عرض و غیراستاندارد هستند.

وی با اشاره اینکه یکی از نمایندگان این استان در سانحه جاده ای در ماه گذشته جان خود را از دست داد افزود: جاده های استانی در وضعیت بد و جاده های روستانی وضعیت وخیم دارند و مردم در بسیاری از روستاها برای دسترسی به شهر از چهارپا استفاده می کنند.

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی طی این 6 سال نتوانسته جاده های این استان را بهبود بخشد و ما شاهد این هستیم که دولت ارق و عشقی نسبت به استان سیستان و بلوچستان ندارد.

وی با بیان اینکه استان های شمالی هم به جاده نیاز دارند اما استان های جنوبی نیازشان مبرم است ادامه داد: ما در استان سیستان و بلوچستان جاده درجه 8-7 را نیز نداریم و مردم این استان از عملکرد دولت در این خصوص گلایه‌مند هستند.

درازهی گفت: عمق محرومیت مردم این استان بالاست و چنانچه بنیاد مسکن و سازمان مسکن و شهرسازی تا به الان عملکرد خوبی از خود ارائه می کردند شاید در سیل اخیر این حجم از خسارت را متحمل نمی شدیم و کاری که بدون اساس و بنیاد انجام شود نتیجه ای جز این نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا