بانکها تبلیغات گمراهکننده نکنند
بانک مرکزی در بخشنامهای به بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی اعلام کرد: اخیراً برخی بانکها و موسسات اعتباری غیر بانکی با استناد به عناوین و رتبههای اخذ شده از مراجع گوناگون داخلی و خارجی نسبت به انجام تبلیغات در خصوص عنوان و رتبه کسب شده اقدام میکنند، از آنجایی که این قبیل تبلیغات میتواند موجبات انتقال اطلاعات ناصحیح به جامعه شده و به برداشتها و انتظارات غیرواقعی منتج گردد موضوع در بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً پس از طرح در سی و هفتمین جلسه کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مقرر شد:
«بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تبلیغات خود در خصوص کسب رتبههای مختلف از مراجع گوناگون داخلـی و خارجی، ضمن اعلام روشن و شفاف شاخص/شاخصهای مذکور، نام مرجع اعطاءکننده رتبه و نهادها/اشـخاص موضوع رتبهبندی را به طور کامل ذکر کنند»