رسیدگی به اتهامات پورسیدآقایی در شعبه 1058

اخبار بازار؛ نرگس‌السادات حجازیان – پرونده متهمان تصادف قطارهای مسافربری که منجر به کشته شدن پنجاه تن و مجروح شدن بیش از یکصدتن از زائران امام رضا(ع) در آذرماه سال 1395 شد، تحویل شعبه 1058 کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت شده است.
محسن پورسیدآقایی معاون جنجالی حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران که هفته گذشته و همزمان با تشدید آلودگی هوای پایتخت با تقدیم استعفایش به شهردار خودش را برای کوتاه‌مدت به حاشیه برد، در آن زمان مدیرعامل راه‌آهن بود. وی یکی از متهمان اصلی این پرونده است. رسیدگی به این پرونده با تغییر رئیس دستگاه قضایی در هفته‌های اخیر سرعت گرفته است. پیش از این شماری از نمایندگان از آخوندی وزیر راه پیشین و پورسیدآقایی به‌عنوان متهمان اصلی این پرونده یاد کرده بودند.
این نمایندگان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی روزنامه «امروز» مدعی شده بودند که هیات رئیسه مجلس تحت نفوذ و تسلط آخوندی، حتی امکان قرائت گزارش این حادثه را هم به نمایندگان نمی‌دهند.

مکمل

محسن پورسیدآقایی که در زمان این رخداد، مدیرعامل راه‌آهن بود، در این پرونده که بیش از 37 ماه گردآوری گزارش‌های آن طول کشیده است به ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر خروج قطار از ریل متهم است.
یک مقام آگاه در دستگاه قضایی به خبرنگار ما گفت: دهم دی‌ماه برای این پرونده در شعبه 1058 وقت نظارت صادر شده است.
محسن پورسیدآقایی هفته گذشته و همزمان با تشدید و استمرار آلودگی هوای تهران اقدام به تکرار استعفاهایش کرد. وی از ابتدای تابستان با پولی کردن ورود به حلقه دوم طرح ترافیک نام این طرح را «کاهش آلودگی هوا» گذاشت و مدعی شد که با اجرای این طرح مشکل آلودگی هوای تهران حل خواهد شد.
طی روزهای گذشته بدترین وضعیت هوا برای پایتخت در طی ماه‌های اخیر ثبت شده و تهران حدود بیست درصد بیشتر از پارسال تاکنون، روزهای با هوای ناسالم داشته است.
هنوز دستگاه قضایی در خصوص پرونده شکایت نیروی انتظامی از محسن پورسیدآقایی برای پولی کردن ورود به حلقه دوم طرح ترافیک حکمی صادر نکرده و شهردار تهران هم درباره تداوم طرح‌های پرحاشیه پورسیدآقایی اظهار نظری نکرده‌اند.
یکی از نمایندگان مجلس درباره استعفای دوره قبل محسن پورسیدآقایی گفت: پورسیدآقایی با استعفایش مجلس و افکار عمومی را فریب داد و مانع از استیضاح آخوندی شد و چند ماه بعد هم پاداش خدمتش را از نجفی در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گرفت.

 منبع: روزنامه «امروز»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا