قرص‌های مشکوک کشف‌شده در کیک‌ها خطرناک نبودند

اخبار بازار؛ صفورا طالب‌زاده – حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: ظاهر امر نشان‌دهنده این است که عده‌ای با هدف قرار دادن برندهایی که قدرت صادرات دارند سعی در مختل کردن تجارت و بدنام کردن این برندها دارند.
حیدرعلی عابدی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، خطوط تولیدکنندگان هیچ مشکلی نداشته‌اند و دشمنان نظام برای ایجاد رعب و وحشت در بین خانواده‌ها این کار را انجام داده‌اند و این داروها خانگی بوده و این عوامل با ابزار و دستگاه‌هایی که در اختیار داشتند پس از جاسازی داروها در داخل کیک‌ها مجدداً آنها را بسته‌بندی کرده‌اند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کار یک روش رقابتی به نظر می‌رسد برای بدنام کردن این برندها در داخل و خارج از کشور بوده تا جلو صادرات آنها را بگیرند، عنوان کرد: آزمایشات نشان نداده که قرص‌های موجود خطرناک باشند و اغلب قرص‌ها از نوع پلازیل، استامینوفن، آنتی‌هیستامین، مفنامیک اسید و بدترین آنها کلردیازبوکساید و سیتریزین بوده که دو نوع آخر خواب‌آور هستند.
عابدی بیان کرد: نیروهای امنیتی باید این موضوع را پیگیری کنند که آیا حقیقت پشت پرده این ماجرا مباحث رقابتی بوده و یا نه؟ این افراد که به‌صورت سازمان‌یافته با در اختیار داشتن ابزار مخصوص و سرمایه‌گذاری در این زمینه توانسته‌اند قرص‌ها را در کیک‌ها جاسازی کنند، ولی برای اینکه به قطعیت برسیم باید نیروهای امنیتی و وزارت بهداشت سریعا وارد عمل شوند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه این موضوع به ذهن مردم خطور کند که تولیدکنندگان چنین خطایی کرده‌اند باید در نظر داشت که اگر تولیدکنندگان به دنبال خراب‌کاری بودند می‌توانستند مواد را به صورت محلول(مایع) به کیک‌ها اضافه کنند، پس این نشان می‌دهد که تولیدکننده نقشی نداشته و عده‌ای در زنجیره توزیع این کار را عمداً به صورتی انجام داده‌اند که رسانه‌ای شده تا بین خانواده‌ها ایجاد رعب و وحشت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا