شهرداری ملزم به ارئه لایحه دستورالعمل توده ساختمان شد

اخبار بازار – علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران درخصوص یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه دستورالعمل توده ساختمان گفت: این طرح کمک میکند تا در حین احداث ساختمان یک سری تنوع حجمی ایجاد شود.

وی افزود: به طور کلی سازندگان باید در شصت درصد زمین ساختمان بسازند اما اگر ما به آنها اجازه حجم سازی بدهیم می توانند تنوع به خرج داده و دیگر فقط یک سری خانه مکعبی ساخته نشود.

اعطا گفت: حالا که طرح تفصیلی در حال اجرا است به نظر می رسد خوب است که این لایحه با یک فوریت به رأی گذاشته شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب دیگر چند وقت بعد شاهد تغییر در طرح تفصیلی نخواهیم بود و مشکلاتی رخ نمی دهد.

میرلوحی در واکنش به این طرح گفت: من به طور کلی با این طرح مخالفم.

وی افزود: خط آسمان کوچه ها باید حفظ شود و این یکی از حقوق مکتسبه شهروندان است و باید شهر یک هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: من نمی خواهم محدودیت ایجاد کنم و اجازه ایجاد تنوع را ندهم اما در آینده شاهد این خواهیم بود که مشکلاتی برای آینده شهر پیدا خواهد شد.

سالاری در پاسخ به میرلوحی گفت: شما صحبت از خط آسمان کردید و علت مخالفت خود را خط آسمان گفتید در حالی که در این طرح اصلا قرار نیست تعداد طبقات بیشتر بشود.

وی افزود: این طرح کمک میکند تا خانه ها همه به شکل قوطی کبریت نباشند و در معماری آنها حجم ها اضافه شده و شکل بهتری بگیرند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در طرح تفصیلی اجازه داده اند که به جای شصت درصد هفتاد درصد ساخته شود اما به شرط کیفیت طراحی ساخت و ساز.

پس از شنیدن سخنان مخالف و موافق این طرح رأی گیری در خصوص آن انجام شد که با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا