حرکت به سمت شهرهای زیست‌پذیرتر با برگزاری جایزه جهانی خشت طلایی تهران

اخبار بازار – گشتاسب مظفری معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل شهرداری تهران و دبیر جایزه بین‌‌المللی خشت طلایی تهران صبح امروز در نشست شهرهای هوشمند که پیش از آغاز مراسم جایزه جهانی خشت طلایی تهران در سال 98 در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه از سال 2013 روز جهانی شهرها در تقویم سازمان ملل گنجانده شد، اظهار کرد: در این روز، رویدادهای بزرگی برگزار می‌شود تا حساسیت جایگاه و اهمیت شهرها به برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران، حکمرانان، دولت‌ها و شهروندان یادآوری شود.
وی با اشاره به اینکه این گرامیداشت باعث می‌شود تا به سمت شهرهای شکوفاتر و زیست‌پذیرتر حرکت کنیم گفت: «شهر بهتر، زندگی بهتر» شعاری است که برای رویداد روز جهانی شهرها در سال 2019 انتخاب شده است.
دبیر جایزه جهانی خشت طلایی تهران با اشاره به اینکه از سال 2014 این مراسم در شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، عنوان کرد: سه دوره این مراسم با موفقیت و حضور حداکثری و مؤثر ذی‌نفعان برگزار شده است و امسال دوره چهارم این مراسم را همزمان با روز جهانی شهرها برگزار می‌کنیم.
مظفری با تأکید بر اینکه جایزه جهانی خشت طلایی تهران به مدیران شهری و کارشناسان شهرها کمک می‌کند تا از تجارب یکدیگر استفاده و آن را با یکدیگر تبادل کنند، تصریح کرد: تبادل تجارب باعث می‌شود زیرساخت‌های مناسب‌تری همراه با خدمات بهتر بتوانیم فراهم کنیم.
معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل شهرداری تهران تصریح کرد: خاورمیانه و غرب آسیا منطقه حساس و زادگاه تمدن است و بر تمام تمدن‌هایی که سراغ داریم تأثیرگذار بوده است. در حال حاضر شهرهای منطقه در قالب فعالیت‌های تخصصی با یکدیگر همکاری مناسبی دارند و می‌توانند مجموعه تجارب خود را در اختیار سایر شهرهای جهان قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه نشست شهرهای منطقه غرب آسیا و خاورمیانه امسال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: یکی از کمیته‌های تخصصی این سازمان کمیته‌های شهر هوشمند است که امروز شاهد برگزاری آن خواهیم بود و هیأت رئیسه این سازمان نیز جلسه‌ای را با حضور شهردار تهران تشکیل خواهند داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا