هدف شهر هوشمند افزایش کیفیت زندگی است

اخبار بازار – ایرج شهین باهر در ابتدای صحبت های خود با اشاره به افزایش بالاتر از استاندارد جمعیت شهری کشور، گفت: افزایش سریع جمعیت شهری چالش های سختی را برای دولت در برنامه ریزی ایجاد کرده است‌. در ۶۰ سال گذشته جابجایی جمعیت شهری و روستایی رخ داده است.
شهردار تبریز ادامه داد: در کشورهای در حال توسعه،۸۰ درصد رشد اقتصادی مورد انتظار در آینده در شهرها خواهد بود. همچنین روشنایی شهرها به تنهایی ۱۹ درصد برق دنیا را مصرف می کنند. بیش از ۵۰ درصد شهرهای دنیا در معرض حداقل یکی از بلایای طبیعی هستند.
وی افزود: فقدان مدیریت یکپارچه شهری، اشتغال، بزهکاری، فقر، آلودگی هوا، ترافیک، مدیریت انرژی و کمبود منابع از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی شهرهای جهان هستند.
شهین باهر عنوان کرد: تکنولوژی شهر هوشمند اجازه می دهد تا مقامات یک شهر با جامعه در زیرساخت های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می افتد و آنچه در حال تحول است، تعامل مستقیم پیدا کند.
شهین باهر با بیان اینکه هدف یک شهر هوشمند افزایش کیفیت زندگی شهری با رویکرد توسعه پایدار است، اظهار داشت: مدیریت هوشمند شهری، انرژی هوشمند، ساختمان هوشمند، حمل و نقل هوشمند، زیرساخت هوشمند، سلامت و مراقبت های بهداشتی هوشمند و شهروند هوشمند از مهمترین مولفه های یک شهر هوشمند هستند.
وی در پایان یادآور شد: معیارها و زیرساخت های ایجاد شهر هوشمند در سه نوع از عوامل شامل عوامل فناوری اطلاعات، عوامل نهادی و عوامل انسانی خلاصه می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا