مشارکت زنان، کودکان و افراد ناتوان حلقه گمشده تحقق شهر هوشمند است

اخبار بازار – مریم جوان شهرکی در نشست تخصصی شهرهای هوشمند که در قالب برگزاری چهارمین دوره جایزه بین المللی خشت طلایی تهران برگزار شد، با بیان اینکه درک، دریافت و استفاده از مفهوم شهر هوشمند در نقاط مختلف متفاوت است، گفت: این مفهوم در حال شکل گیری است و از این رو مورد اجماع همه نخبگان نیست و همه شهرها و کشورها در درجه اول اقدام به بومی سازی آن می کنند.

وی افزود: همان گونه که پیاده کردن مدل های اقتباسی و یکسان توسعه در کشورهای آمریکای لاتین با شکست مواجه شد، هوشمندسازی شهرها نیز اگر بدون توجه به اقتضائات و چارچوب ها باشد با شکست روبرو خواهد شد.

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران با بیان اینکه شفافیت در اشتراک داده ها مورد توجه است٬ اظهار داشت: یونیدو به عنوان یکی از سازمان های مبدع شهرهای پایدار در ۱۶۳ کشور جهان بر هوشمند سازی داده ها، مدیریت زیست محیطی هوشمند شهرها و توسعه شهرهای پرکربن با استفاده از دو مدل تاکید دارد. این دو مدل عبارتند از تولید ثروت با توسعه مشارکت های اقتصادی پایدار و همراهی شهروندان.

وی خاطر نشان کرد: بدون شهروندان هوشمند سازی شهر محقق نخواهد شد. همراهی مسئولانه شهروندان اعم از زنان، کودکان و افرادی که ناتوانی جسمی و حرکتی دارند، از قطعات گمشده پازل شهر هوشمند است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا