اظهارنظرها درباره جدایی ری از تهران کارشناسی نیست

اخبار بازار – ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران و عضو شورای شهرستان ری در واکنش به خبر طرح تفکیک انتخابات شورای شهر و شهردار شهرستان ری از تهران در صفحه توییتر خود نوشت: «از استقلال شهر ری حمایت می کنم و معتقدم برای رفع چالش های مزمن این شهر و حرکت در مسیر توسعه، ری چاره ای جز استقلال ندارد. شهرستان ری به عنوان یک منطقه تاریخی، تجاری و فرهنگی حتی پتانسیل استان شدن را هم دارد. از تغییر نهراسیم و کمک کنیم تا این شهر برای دیده شدن و پیشرفت همه جانبه از سایه شهر تهران خارج شود.»
این در حالی است که زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در حاشیه صد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به توییت یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه طرح جدایی ری از تهران اظهار کرد: متاسفانه این طرح با ۳۰ امضاء به هیات رئیسه وصول شده و فرید موسوی نیز در این باره توییتی منتشر کرده است.
وی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران معتقدند که نباید یکپارچگی تهران به دلیل مسائل سیاسی دچار تغییر شود اضافه کرد: از دید ما شهروند منطقه ۲۰ با ۱۵ تفاوتی ندارد. هر چند که برخی از مناطق می توانند به دلیل شرایط خاصشان؛ همچون بافت فرسوده یا غیره شهرداری خاص داشته باشند، اما به هم زدن یکپارچگی شهرداری و شهر ظلم به مردم است.
نژاد بهرام با اشاره به اینکه ادله خود را برای نمایندگان مجلس ارسال می‌کنیم تصریح کرد: برخی از اعضای مجمع امید نیز از امضاء کنندگان این طرح بودند و نزدیک شدن به انتخابات و فضای سیاسی متفاوت شاید یکی از دلایل ارائه این طرح باشد.
عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان این که از طریق رییس شورای شهر تهران، شهردار تهران و رسولی که در شورای راهبردی امید هستند، این موضوع را پیگیری می‌کنیم، اضافه کرد: بخشی از ۳۰ نفری که این طرح را امضاء کردند از نمایندگان لیست امید مجلس کنونی هستند
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با طرح تفکیک انتخابات شورای شهر و شهردار شهرستان ری از تهران که اخیرا توسط تعدادی از نمایندگان محترم مجلس مطرح شده است، اظهار کرد: باید گفت ما در شورا هنوز متن طرح نمایندگان را رویت نکرده ایم، مخالفتی که برخی همکاران ما اعلام کرده اند، بر مبنای عنوان طرح در توییت یکی از نمایندگان محترم مجلس بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در رابطه با کلیت موضوع در شورا طیفی از دیدگاهها و استدلال های مختلف مطرح است، تصریح کرد: اینجانب به عنوان مسئول اعلام مواضع رسمی شورا در حال حاضر در این رابطه اظهارنظر نمی کنم و هر نوع اظهار نظری را به بررسی های دقیق تر کارشناسی موکول می کنم.
اعطا با بیان اینکه آنچه دوستان در موافقت و مخالفت با کلیت طرح نمایندگان مطرح کرده اند، نظرات شخصی است و نه موضع رسمی شورا، گفت: انشاالله بعد از بررسی های اولیه، در نشست خبری روز سه شنبه موضع و نقطه نظر کلی شورا را اعلام خواهم کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا