حناچی: واگذاری 22 هزار هکتار از اراضی اطراف تهران به شهرداری

اخبار بازار – پیروز حناچی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای مدیریت بهره‌وری و نگهداری از پارک‌های جنگلی و توسعه فضای سبز شهر تهران که صبح امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از آقای حجتی وزیر جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم که بدون نگاه بخشی و با نگاه حاکمیتی خود شرایط تحقق این همکاری و تفاهم را فراهم کردند. امروز در چارچوب این تفاهم‌نامه، ٢٢ هزار هکتار از اراضی اطراف تهران به مدت ٣٠ سال در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی تأکید کرد: پیش از این نیز تجربه‌هایی در این زمینه داشته‌ایم؛ امیدوارم با تلاش در راستای حفظ و نگهداری این اراضی، شهروندان بتوانند به شکل بهتری از این فضاها استفاده کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۴ هزار هکتار محدوده جنگل‌کاری‌شده در حریم کلی شهر تهران و ١۶ هزار هکتار فضای سبز داخلی در پایتخت داریم؛ سال گذشته در روز درختکاری هزار و 200 هکتار به کل این مجموعه اضافه کردیم.

در ادامه محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: در قالب یک همکاری فشرده با همکارانم در شهرداری تهران و در راستای بررسی‌های تخصصی انجام‌شده، این تفاهم‌نامه امروز به امضای دو طرف رسید.

وی عنوان کرد: ده‌ها هزار هکتار اراضی مورد اشاره در این تفاهم‌نامه این ویژگی را دارند که ازطرفی قابل واگذاری نیستند و از طرف دیگر باید به بهترین شکل حفظ و نگهداری شوند تا شهروندان بتوانند بهتر از این فضاها استفاده کنند.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در چارچوب این تفاهم‌نامه شهرداری تهران مسئولیت مدیریت، نگهداری، بهره‌برداری و قرار دادن این محدوده‌ها در اختیار شهروندان را بر عهده می‌گیرد. امیدواریم با توجه به جوانب امر بتوانیم این کار را تا انتها به خوبی پیش ببریم و شاهد آن باشیم که این جنگل‌های دست‌کاشت حفظ و به‌عنوان امانت به نسل‌های آینده واگذار شوند.

حجتی گفت: امیدوارم شهرداری تهران ضمن لحاظ کردن مقررات قانونی و با توجه به توانمندی‌های خود بتواند این منابع طبیعی را با نشاط و شادابی بیشتر در اختیار شهروندان پایتخت قرار دهد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا