صدور 11 هزار میلیارد تومان قبض عوارض ساخت‌وساز

اخبار بازار – محسن هاشمی رفسنجانی در پایان صد و شصت و ششمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در تشریح این جلسه توضیح داد: بعد از نطق سردار کارگر، تذکرات اعضای شورای شهر تهران را قرائت کردم که برخی از اعضا نسبت به این موضوع اعتراض داشتند. اما طبق دستورالعمل آیین‌نامه شورای شهر، این موضوع از صحت کافی برخوردار بود. پس از آن دوفوریت تقویم جلسات شورای شهر تهران در نیمه دوم سال، مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای شهر به آن رأی مثبت دادند و در ادامه یک‌ فوریت انتخابات قائم‌مقامان ذی‌حساب شهرداری در دستور کار قرار گرفت که به دلیل تصویب نشدن به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و در ادامه موضوع هزینه‌کرد اربعین به صورت یک‌ فوریتی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: در این جلسه همین‌طور تعدادی از نمایندگان برای طرح‌های اقتصادی، فرهنگی، سرمایه‌ای و محیط‌زیستی انتخاب شدند. امروز حدود 7 الی 8 دستور جلسه را مورد بررسی قرار دادیم که این سرعت عمل مطلوب بود و من امیدوارم این موضوع ادامه‌دار باشد.
رئیس شورای شهر تهران در ادامه در توضیح جلسه هم‌اندیشی صبح امروز با شهردار پایتخت گفت: بودجه شهرداری تهران به صورت انقباضی بسته شده است و شهردار هر ماه باید گزارشی را به شورا ارائه کند. پس از قرائت گزارش ماه گذشته توسط آقای رسولی در رابطه با درآمد شهرداری یک‌سری نگرانی‌ها به وجود آمد و نشان می‌داد که این درآمد کاهش پیدا کرده است.
هاشمی تصریح کرد: در جلسه هم‌اندیشی، شهردار تهران در این باره توضیحاتی را ارائه کرد و اعضا نیز اعلام کردند که شهرداری باید هزینه‌ها را کاهش و درآمد را افزایش دهد.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه 30 الی 40 درصد درآمد مدیریت شهری برای ساخت‌وسازها هزینه می‌شود که باید کاهش پیدا کند، عنوان کرد: 11 هزار میلیارد تومان قبض عوارض ساخت‌وساز صادر شده که شهروندان تنها یک‌سوم آن را پرداخت کرده‌اند. شهردار تهران با شهرداران مناطق صحبت کرده تا در بحث ساخت‌وسازها جنب‌وجوش بیشتری را داشته باشند. در حال حاضر 91 درصد از درآمد شهرداری‌های مناطق محقق شده است.
هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا بازدیدهای خود را به صورت سرزده یا از پیش تعیین شده انجام می‌دهید، گفت: برخی از بازدیدها، برنامه‌ریزی شده و برخی دیگر به صورت سرزده هستند. البته من معتقدم بازدیدهایی که به صورت سرزده اتفاق می‌افتند بهتراند و به اعضای شورای شهر نیز پیشنهاد می‌کنم به صورت سرزده برای بازدید اقدام کنند.
هاشمی در ادامه درباره وضعیت نگهداشت شهر گفت: من وضعیت نگهداشت شهر را متوسط رو به خوب می‌دانم البته باید در حوزه نگهداشت شهر و خدمات شهری، شفاف‌سازی‌هایی صورت گیرد. به عنوان مثال 5 هزار نیرو وجود دارند که حقوق دریافت می‌کنند اما فعال نیستند. قراردادهای نگهداشت شهر نیز باید دقیق‌تر نوشته شوند.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران 60 الی 70 هزار نیرو دارد عنوان کرد: این در حالی است که برخی از فعالیت‌های شهرداری برون‌سپاری می‌شود و 50 هزار نفر هم بیرون شهرداری فعالیت‌های شهرداری را انجام می‌دهند.
وی در ادامه درباره بازدید خود از پارک چیتگر گفت: پس از بازدید، بررسی ابعاد موضوع را به کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و آقای میلانی ارجاع دادم و در تماس با آبفا خواستم تا آب پارک چیتگر وصل شود و آنها اعلام کردند آب را وصل می‌کنند اما باید بدهی‌ها نیز محقق شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا