آقای خددادی، آقای پورسیدآقایی مچکریم!

بازار ایران؛ علی خرسندی کرباسدهی – صرف‌نظر از اینکه شهرداری تهران بدون هماهنگی با معاونت مطبوعاتی که متولی قانونی فعالان رسانه می‌باشد با تشکیل کارگروهی که در رأس آن یکی از کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشته و با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد ریال (البته 20 درصد کمتر از پارسال)، نسبت به تعیین شاخص‌ها و سهمیه‌ها و انتخاب افراد به عنوان اصحاب رسانه و نهایتاً تخصیص سهمیه طرح ترافیک اقدام نموده که بررسی لیست منتشره مشخص می‌کند که شماری از حضرات بعنوان خبرنگار نشریاتی که ماههاست چاپ نمی‌شوند، سهمیه طرح ترافیک گرفته‌اند.
بطور مثال تخصیص سهمیه برای روزنامه‌هایی همچون بانی فیلم، تهران تایمز، شوت و زنگ آخر که حدود یک سال است، اصلاً منتشر نمی‌شوند و یا اختصاص سهمیه برای روزنامه‌هایی که اصلاً کسی آنها را ندیده، از جمله شاهکار‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در تخصیص طرح ترافیک خبرنگاری محسوب می‌شود.
علاوه بر آن اختصاص سهمیه نامتعارف برای دو هفته‌نامه شهرنوشت و مثلث که از سال گذشته بدلیل بحران کاغذ تاکنون منتشر نشده‌اند و همچنین تخصیص سهمیه برای ده‌ها نشریه دیگر شامل هفته‌نامه، ماهنامه و فصلنامه که منتشر نمی‌شوند، از عجایب طرح ترافیک خبرنگاری امسال محسوب می‌شود.
وقتی با دقت بیشتری به لیست‌های تأیید شده نگاه کنید، متوجه عمق فاجعه می‌شوید. مثلاً مجله‌ای که رئیس و معاون اول قوه قضائیه و چند وزیر تاکنون درباره مطالب آن واکنش نشان داده‌اند و 16 سال سابقه انتشار دارد، به بهانه کوتاهی ارشاد که ضریب کیفی آن‌را صفر اعلام کرده، مشمول حتی یک طرح ترافیک و یا حتی کارت مترو خبرنگارانش هم نشده و در مقابل، نشریه‌ای که تاریخ اول فروردین‌ماه سالجاری، اشتباه نخوانده‌اید، اول فروردین‌ماه سالجاری، معاونت مطبوعاتی در سامانه، برایش وصول چاپ اعلام کرده، و حداقل از اول فروردین تا امروز هم دیگر منتشر نشده، مشمول الطاف آقای پورسیدآقایی شده است.
براستی وقتی مطبوعات متولی نداشته باشد، هر کسی از هر صنفی به خودش اجازه می‌دهد که درباره مطبوعاتی‌ها اظهار فضل کند.
آقای خددادی که خودش را مطبوعاتی می‌داند، یک ماه پیش و در حضور 70 مدیرمسئول روزنامه قول داد که درباره این دخالت پورسیدآقایی واکنش نشان داده و اطلاعیه‌ای صادر کند؛ ولی نکرد. آقای متولی مطبوعات، مچکریم. علی برکت الله.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا