سئو چیست؟ چگونه یک تبلیغات موفق داشته باشیم؟

آیا می‌دانید سئو چیست؟ سئو یا seo یا بهینه‌سازی همگی دارای معنی مشترک بوده و به معنای کلیه فعالیت‌های داخل و بیرون سایت جهت کسب نتایج بهتر در موتورهای جستجو گفته می‌شود.

سئو خود یک روش تبلیغات و بازاریابی در موتورهای جستجو بوده که معیارهای زیادی روی آن تاثیر گذار هستند. قوانین موتورهای جستجو جهت ارائه نتایج بهتر به بازدیدکنندگان دائما در حال تغییر است. ازاین‌رو سئو یک دانش محسوب نمی‌شود بلکه یک فرآیند کاملا تجربی است.

سئو می‌بایست در کنار روش‌های تبلیغات و بازاریابی‌های مختلف انجام شود که بهترین نتیجه را در فروش داشته باشد. در زیر به برخی از روش‌های تبلیغات و بازاریابی اشاره شده است که در سئو وب سایت تاثیر گذار است.

یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تبلیغات که هنوز هم در میان برندهای معتبر و شرکت‌های نوپا مرسوم است، نوشتن رپرتاژ آگهی یا همان تبلیغات خبری می‌باشد. اگرچه نام تبلیغات روی رپرتاژ آگهی گذاشتیم، اما باید بدانید که تفاوت‌های زیادی می‌توان بین یک تبلیغات خبری با تبلیغات معمولی تلویزیونی، بنری، بیلبوردها و… قائل شد. شاید همین تفاوت‌هاست که باعث شده اثر تبلیغات خبری چندین برابر این نوع تبلیغ‌ها باشد. در ادامه قصد داریم فاکتورهایی که در کاهش یا افزایش اثر تبلیغات خبری موثر هستند را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

ویژگی‌های تبلیغات خبری مفید

تفاوت اصلی یک تبلیغات خبری با یک تبلیغات معمولی این است که در تبلیغات معمولی شما مستقیما به معرفی و تبلیغ محصول خود می‌پردازید اما در تبلیغات خبری قرار نیست شما محصولتان را به صورت مستقیم تبلیغ کنید، بلکه می‌توانید در طول یک خبر در لابه‌لای اطلاعات مفید و موثری که به خواننده می‌دهید، از خدمات و محصولات خود نیز بنویسید.

هرچه رپرتاژ آگهی شما بتواند به یک مقاله خبری نزدیک‌تر باشد و کمتر ذهن خواننده را به سمت‌وسوی یک مقاله تبلیغاتی ببرد اثر تبلیغات خبری شما بیشتر خواهد بود. به خاطر حساس بودن مرحله نگارش رپرتاژ آگهی، سعی کنید برای تهیه آن از یک خبرنگار یا نویسنده حرفه‌ای، یک فرد متخصص در صنعت شما و یک سئو کار را به کار بگیرید.

نکته‌ای که می‌توان درباره نگارش تبلیغات خبری گفت، این است که افراد متخصص در یک زمینه خاص می‌توانند اطلاعات زیاد و مفیدی را به علاقه‌مندان منتقل کنند، پس اگرقصد دارید اثر تبلیغات خبری‌تان را بالا ببرید، بهتر است حتما از یکی از افراد متخصص در صنعتی که در آن مشغولید کمک بگیرید.

چرا تبلیغات خبری بهترین نوع تبلیغات است؟

آمارها نشان می‌دهند که امروزه مخاطبانی که به گردش در سایت‌های خبری یا تولید محتوا علاقه دارند، بیشتر از این‌که جذب بنرهای تبلیغاتی شوند، جذب خبرهای منتشرشده در این سایت‌ها می‌شوند، این یعنی نوشتن یک رپرتاژ آگهی و انتشار آن در یک سایت خبری تاثیر گذاری خیلی بیشتری نسبت به انتشار یک بنر تبلیغاتی در همان سایت است.

شاید علت منطقی این موضوع این باشد که سایت‌های خبری معمولا یک سری مخاطبان خاص دارند، که هر روز یا هر هفته به سایت سر می‌زنند. اگر یک تبلیغات بنری در این سایت‌ها قرار دهید، تنها در روزهای اولی که تبلیغات شما در سایت قرار گرفت به چشم این افراد می‌آید، اما پس از مدتی به یک ابزار آزاردهنده برایشان تبدیل خواهد شد. ضمن این‌که این تبلیغات در جستجوهای گوگل هم ظاهر می‌شود.

اما تبلیغات خبری یا همان رپرتاژ آگهی، بسیار بیشتر موردتوجه کاربران سایت‌های خبری قرار می‌گیرد، ضمن این‌که در نتایج جستجوی گوگل نیز نشان داده می‌شود. این یعنی مطلب شما را علاوه بر این‌که مخاطبان همیشگی سایت خبری مشاهده می‌کنند، کاربرانی از گوگل نیز خواهند دید.

چگونه یک تبلیغات خبری موفق انتشار دهیم؟

داشتن یک محتوای مفید، اولین نکته‌ای است که برای بهتر شدن اثر تبلیغات خبری باید در نظر داشت. که این خود می‌تواند شامل

  • داشتن تیتر جذاب و مناسب با معیارهای سئو بهینه‌سازی. تیتر خبر مهم‌ترین بخش آن است چراکه باید انقدر قانع‌کننده باشد که کاربر را به کلیک و خواندن مقاله تحریک کند.
  • داشتن مقدمه و خلاصه محتوا درابتدای مقاله، این مورد باید جذاب و خواندنی نوشته شود و درعین‌حال مخاطب را برای آن محصول یا خدمتی که قرار است برایش معرفی کنید آماده کند.
  • استفاده از چندین پاراگراف و رعایت اصول سئوی مطلب، سئو مطلب نقش زیادی در دیده شدن مقاله شما در موتورهای جستجو دارد، ازاین‌رو بهتر است از یک مشاور و متخصص سئو برای بالا بردن کیفیت سئوی مطلبتان بهره بگیرید.
  • ارائه اطلاعات مفید و جذاب به کاربر در قالب یک محتوای خبری، این بخش می‌تواند اعتماد کاربر را نسبت به شما زیاد کند، هر چه اطلاعاتی که در این بخش به کاربر می‌دهید صادقانه‌تر و مفیدتر باشد، کاربر به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.
  • گنجانده شدن عکس‌های جذاب و باکیفیت در درون متن که می‌تواند به جذابیت ظاهری محتوای شما کمک کند و اثر تبلیغات خبری شما را بالا ببرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از مشاوره سئو توسط شرکت سئوکار با آدرس https://seokar.com بهره‌مند شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا