ملاقات با ب ام و M2 کوپه در «خیابان» (گزارش تصویری)
مجله آنلاین موبنا – در مطلب امروز راهی خیابانی در ورشو پایتخت لهستان میشویم تا یک خودروی جذاب را موردبررسی قرار دهیم. مهمان امروز موبنا یک ب ام و M2 کوپه مدل سال 2018 است.
ب ام و زمانی که امضا ام پکیج را با خود به همراه داشته باشد دیگر یک محصول استاندارد محسوب نمیشود و انتظار مخاطب تا حد یک ابرقدرت خیابانی افزایش مییابد. سال 2017 کمپانی آلمانی ب ام و تصاویری از مدل بروز شده M2 را روی وبسایت خود قرار داد و اعلام شد که سال 2018 این محصول روانه بازار خواهد شد. مهمترین تغییرات این خودرو نسبت به نمونه قبلی به جانمایی داخلی چراغهای عقب و استفاده از ال ایی دی ها با نمایی جدید مربوط میشود.
M2 کوپه مدل 2018 را میتوان یک خودروی کامپکت عضلانی دانست! که همین زبان طراحی بر جذابیتهای آن افزوده است. بامپر جلو در طرفین دارای خطوط و فرورفتگیهایی است که ظاهر تهاجمی خاصی به خودرو داده است و البته گریل سنتی ب ام و نیز همان زیبایی ذاتی را چاشنی کار کرده است.
هوشمندی ویژه طراحان ب ام و را باید در انتخاب فندرهایی برجسته که از سبک طراحی فت بادی پیروی میکند، مشاهده کرد. برجستگی فندرهای جلو و عقب فضای زیبایی را برای محل قرارگیری درهای خودرو ایجاد کرده است.
بامپر عقب نیز هماهنگی ویژهای با آنچه که در نمای جلویی خودرو مشاهده کردیم، همراه خود دارد. یک ترکیب عضلانی و چاق که با دیفیوزر به نقطه اوج خود رسیده است. البته ب ام و سرمای هوای خیابانهای ورشو را نیز با خروجیهای اگزوز دوقلو(2 خروجی برای هر طرف) به چالش میکشاند.
اگر از خریداران M2 کوپه 2018 باشید؛ کمپانی بطور پیشفرض روی اتومبیل شما رینگهای آلومینیومی 19 اینچی نصبکرده است. به این معجون لاستیکهای برند مطرح میشلن با اندازه 245/35 در چرخهای جلو و 265/35 در چرخهای عقب را نیز اضافه کنید. برای چرخهای جلو روتور 15 اینچی با کالیپرهای 4 پیستونه ثابت همراه شده و در چرخهای عقب نیز دیسکهای 14.5 اینچی با کالیپرهای دو پیستونه ثابت در نظر گرفتهشده است. اگر تجربه سواری با محصولات کمپانی ب ام و را داشته باشید قطعا تایید خواهید کرد که فرمان پذیری بالا در کنار مهندسی آلمانی برای سیستم تعلیق خاطرهای فراموشنشدنی را برایتان ایجاد کرده است.
این محصول با قیمت پایه 57 هزار دلار دارای یک قلب تپنده 365 اسب بخاری(در 6500 دور بر دقیقه) و گشتاوری برابر با 343 پوندفیت(در 1400 تا 5560 دور بر دقیقه) است. این بازده از یک موتور 6 سیلندر توربو(3 لیتری) که برای رانندگی در خیابان طراحی شده است به نظر اعداد مناسب و چشمگیری میآیند.