برای ثبات بازار ارز و طلا منتظر فروردین باشید

مجله آنلاین موبنا – در روزهای منتهی به نیمه اسفند بازار سکه و طلا تحت تأثیر نرخ ارز روزهای پرالتهابی را تجربه کرد به طوری که در شنبه و یکشنبه (یازدهم و دوازدهم اسفند) قیمت‌ها نسبت به هفته قبل از آن سیر نزولی یافت و ریزش کرد.
رییس کمسیون تخصصی طلا و جواهر درباره علت نوسانات شدید قیمت‌ها گفت:معمولاً نوسانات نرخ ارز در روزهای اسفند طبیعی است و به طور سنتی هر سال شاهد این مساله هستیم.
محمد کشتی آرای گفت: در مواقعی از سال،‌میزان تقاضا افزایش می‌یابد و اکنون که دو هفته به پایان سال باقی مانده،‌میزان تقاضا برای خرید ارز برای مسافرت و … افزایش یافته و این مساله سبب می‌شود تا شاهد نوسانات جدی در این بازار باشیم.
وی افزود: بازار سکه و طلا نیز تحت تأثیر نوسانات نرخ ارز قرار دارند و هرگونه تغییر در این بازار می‌تواند قیمت سکه و طلا را کاهش یا افزایش دهد.
وی بیان کرد: افزایش تقضا در این روزها بر بالارفتن نرخ ارز تأثیر می‌گذارد و در نتیجه نوسانات قیمت‌ها در بازار سکه و طلا اتفاق می افتد.
وی توضیح داد: مشابه این شرایط در فصل سفر حج، پایان تابستان نیز اتفاق می افتد بنابراین روند نوسان قیمت‌ها در این بازارها تا پایان سال قابل انتظار است.
وی در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی بازار به آرامش و ثبات خواهد رسید، گفت: معمولاً در هفته نخست فروردین بازار نسبت به ثبات قیمت‌ها واکنس نشان می‌دهد و تقریباً تا ۱۵ فروردین قیمت‌ها تثبیت می‌شود و کمترین نوسانات اتفاق خواهد اقتاد زیرا میزان تقاضا برای ارز پایین می‌آید در نتیجه با فروکش کردن تقاضا و نوسانات شاهد تثبیت قیمت‌ها در بازار سکه و طلا خواهیم بود.

 منبع: خبرآنلاین 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا