روستاهای استان قم مجهز به اینترنت پرسرعت هستند

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم ، سید حسن هانی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشست خبری با اصحاب رسانه دستاوردها و خدمات حوزه وزارت ارتباطات را در طول چهل سال انقلاب اسلامی در سطح استان را تشریح کرد.
وی نظارت گسترده بر عملکرد شرکت های تابعه حوزه وزارت اعم از پست، پست بانک، ارتباطات زیرساخت ، مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه و غیره را از جمله وظایف محوله این اداره کل اعلام کرد.
هانی در ادامه گفت: رومینگ تلفن همراه در 93 روستای استان اجرا شده همچنین پوشش 4G در کلیه شهر های تابعه استان برقرار است.
وی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان را 105 درصد اعلام کرد و افزود: ارائه تسهیلات 5 میلیارد تومانی به شبکه های بومی اجتماعی، برگزاری همایش های انگیزشی با محوریت کسب و کار در فضای مجازی، همکاری در برگزاری نمایشگاه الکامپ با حضور 71 غرفه دولتی و خصوصی در آذرماه سالجاری، تقدیر از استارتاپ های برتر در نمایشگاه ، برگزاری کارگاه های آموزشی توانمند سازی بانوان در روستاها از جمله خدمات این اداره کل است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم از کسب رتبه چهارم در شاخص IDI در سطح کشور با امتیاز 7/6 توسط استان قم خبر داد و تصریح کرد: طرح توسعه فیبر نوری به 74 روستا در سطح استان را نیز در دست اقدام داریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا