آغاز فروش تلفن خانگی های وب در ۳۲۰ روستای استان مرکزی

موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، لادن مهدوی سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، افزود: حضور در نمایشگاه دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راه اندازی میز خدمت با حضور مدیران و مسئولان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت پاسخگویی به مراجعین و بازدیدکنندگان از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، یکی از برنامه های این اداره کل در ایام الله دهه فجر است.

وی اظهار کرد: افتتاح 11 پروژه در حوزه ارتباطی استان مشتمل بر راه اندازی، احداث و نوسازی 140 سایت نسل 3 و 4، توسعه شبکه انتقال فیبر نوری استان، ارائه اینترنت پرسرعت به 174 روستای استان، برقراری رومینگ همراه اول و ایرانسل در 35 روستای صعب العبور استان از دیگر برنامه های این اداره کل است.

مهدوی رشد ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انقلاب اسلامی در کشور را زمینه ساز تحولی بزرگ در نظام تجاری و مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی دانست و افزود: فناوری اطلاعات امکان ایجاد دسترسی به بازارهای جدید و ارتباط مستقیم بین تولید کننده و مصرف کننده را موجب میگردد . مهدوی ضمن تاکید بر سهم عمده بانوان از این بازار، از برگزاری دوره های آموزشی «توانمندسازی بانوان برای کارآفرینی از طریق فناوری اطلاعات » و« خانواده و فضای مجازی» در شهرستانهای اراک، ساوه، شازند، خمین و یک روستای منتخب در هر یک از شهرستانهای مذکور خبر داد.
این مقام مسئول تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران مجموعه دستگاه های حوزه ICT در استان با حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور ایثارگران و نشست مردمی با اهالی روستای یکه چاه شهرستان محلات به منظور شناسایی مشکلات ارتباطاتی روستای مذکور نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی برگزار شد.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی همچنین تهیه و پخش کلیپ دستاوردهای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از شبکه استانی آفتاب با ارائه آمار مقایسه ای بهمن 57 تاکنون را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر دانست.
بنا بر این گزارش،استان مرکزی در بخش تلفن ثابت با بیش از 680 هزار مشترک رشد 62 برابری نسبت به سال 57 را دارا بوده و تعداد مشترکین فعال تلفن همراه اپراتورهای ارتباطی همراه اول، ایرانسل و رایتل در استان نیز بیش از یک میلیون و 750 هزار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا