تولید انبوه اتومبیل تمام برقی «لوسید ایر» با قدرت 1000 اسب بخار (+عکس)

موبنا – شرکت «پابلیک اینوستمنت فاند» بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌های خود را روی مرکز «لوسید موتورز» معطوف کرده است تا از این طریق بتواند کارخانه خودروسازی آریزونا را هر چه سریع‌تر تکمیل کند و پس از مدت‌ها انتظار خودروی تمام برقی «لوسید ایر» سال 2020 میلادی به تولید برسد.

خبر مذکور توسط شرکت سرمایه گذاری و شرکت خودروسازی به صورت مشترک طی یک بیانیه منتشر شد تا مشخص شود که قرار است «لوسید ایر» سرانجام به تولید انبوه برسد و از سال آینده میلادی وارد بازار جهانی شود.

این خبر مدت کوتاهی پس از آن منتشر شد که «تسلا» به عنوان بزرگترین مرکز تولید خودروهای تمام برقی جهان اقداماتی را در این زمینه انجام داد و «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت با غافلگیر کردن همگان توضیح داد که تصمیم گرفته است فعالیت‌های شرکت تسلا را با پشتیبانی شرکت سرمایه‌گذاری سعودی «پابلیک اینوستمنت فاند» پیش ببرد و از بازار بورس خارج شود و البته در بیانیه‌های بعدی اعلام شد که این شرکت تا زمان اجرای اتفاق مذکور همچنان به صورت عمومی در بازار بورس به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

سعودی‌ها به واسطه درآمد قابل ملاحظه‌ای که از فروش نفت به دست می‌آورند سرمایه زیاد در اختیار دارند و همین اتفاق باعث شده است آنها طی سال‌های اخیر به فکر تمرکز بیشتر بر فناوری‌های نوظهور و بخش‌هایی بیافتند که در آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها می‌توان به منابع تجدید شدنی انرژی، و خدمات بازیافت و استفاده مجدد از انرژی‌های مصرف شده اشاره کرد. این اقدامات بخشی از طرح جامع «ویژن 2030» عربستان محسوب می‌شود تا از این طریق به یکی از قطب‌های فناوری تبدیل شود و ارتباطات گسترده‌تری را با آسیا، اروپا و آفریقا برقرار کند و البته باید توجه داشت تمامی این اتفاقات به واسطه درآمد نفتی برای آنها حاصل شده است.

اضافه شدن یک شرکت تولیدکننده خودروهای لوکس تمام برقی نظیر لوسید به زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری «پابلیک اینوستمنت فاند» اقدام قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود. این شرکت سال 2015 میلادی با سرمایه‌ای بالغ بر 570 میلیارد دلار فعالیت خود را آغاز کرد و سال 2017 ارزش مجموع سرمایه‌های آن 840 میلیارد دلار برآورد شد. اتومبیل «لوسید ایر» مانند «تسلا مدل اس» یک خودروی کاملا برقی و لوکس محسوب می‌شود که شکل ظاهری متفاوت و زیبایی دارد و قرار است از سال آینده وارد چرخه تولید انبوه شود.

البته در مرحله کنونی توضیحات بیشتری در مورد جزییات این خودرو اعلام نشده است و با این وجود کارشناسان می‌گویند این محصول از نظر قیمت توان کافی برای رقابت با «تسلا مدل اس» را دارد و همچنین برخی منابع اعلام کردند خودروی یاد شده به موتور دوگانه با قدرت 1000 اسب بخار معادل 746 کیلو وات مجهز شده است و حداکثر سرعت آن 378 کیلومتر بر ساعت برآورد میشود. در مقابل اتومبیل «تسلا مدل اس»  با حداکثر سرعت 249 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و از این نظر می‌توان گفت اتومبیل جدیتر، قدرتمندتر خواهد بود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا