تجربه‌ای متفاوت با آلتیما روی برف!(+فیلم و عکس)

موبنا – شرکت خودروسازی نیسان تصمیم دارد در نمایشگاه بین‌المللی «مونترال اتو شو» شرکت کند و طی آن اتومبیل خود مناسب رانندگی در جاده‌های برفی را معرفی کند که از این محصول با نام «بیان نهایی خودرویی با قابلیت چرخش تمام چرخ‌ها» یاد می‌شود. خودروی «آلتیما-ای‌تی اِی‌دبلیودی» ترکیبی از خودروهای شهری و خودروهای توانمند برای جاده‌های نامناسب است که شکل ظاهری آن هم این اتفاق را به کاربران یادآوری می‌کند.

nissan altima te awd snow tracked 3

تاکنون انواع مختلف خودروهای مجهز به چرخ‌های متفاوت برای حرکت در برف از سوی شرکت نیسان معرفی شده است، با این وجود مدل مفهومی محصول جدیدی که قرار است هم اکنون در نمایشگاه بین المللی کانادا به نمایش درآید با خطوط شکسته و زاویه‌دار که در طراحی بدنه آن به کار برده شده است محصولی کاملا متفاوت خواهد بود. خودروی سواری «آلتیما» که مدل استاندارد آن به سیستم AWD با قابلیت حرکت تمامی چرخ‌ها ساخته شده است در بازار کانادا فروخته می‌شود و قرار است ای مدل جدید با چرخ‌های متفاوت هم وارد این بازار شود.

nissan altima te awd snow tracked 4

«آلتیما-تی‌ای اِی‌دبلیودی» از سیستم چرخ‌های زنجیری دومیناتور شرکت «امریکن ترَک تراک» بهره برده است که بر اساس آن در هر گوشه خود یک چرخ با عرض 380 میلیمتر (15 اینچ) و با ارتفاع 750 میلیمتر (30 اینچ) را شامل می‌شود.

nissan altima te awd snow tracked 12

اضافه کردن چرخ‌های زجیری به خودروی سواری اقدام چندان معمول محسوب نمی‌شود و البته نتیجه تلاشی که نیسان در این زمینه انجام داده موجب شده است تا شرکت سازنده مجبور شود گلگیرهای خودرو را 170 میلیمتر (7 اینچ) از بدنه اصلی بیرون بیاورد تا شکل ظاهری این خودرو حالت خشن‌تر پیدا کند و در نهایت کاملا مناسب رانندگی در جاده‌های برفی باشد.

nissan altima te awd snow tracked 5

این خودرو در مجموع یک ترکیب کاملا مناسب برای رانندگی در جاده‌های برفی را فراهم کرده است و بر این اساس شرکت نیسان می‌گوید «آلتیما-تی‌ای اِی‌دبلیودی» نسبت به مدل استاندارد آن 80 میلیمتر (3 اینچ) ارتفاع بیشتری دارد و از این نظر برخی اصلاحات روی شاسی آن اعمال شده است. برای آنکه این خودرو هنگام رانندگی در جاده‌های پوشیده شده از برف با مشکلی مواجه نشود سیستم تعلیق آن 50 میلیمتر (2 اینچ) بالاتر از مدل استاندارد قرار گرفته است و مابقی بخش‌ها مطابق مدل اصلی عمل می‌کنند.

شرکت نیسان اعلام کرده است که با پایان یافتن نمایشگاه مونترال، پیش‌بینی می‌کند این محصول در یکی دیگر از نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو در آمریکای شمالی به نمایش درآید و سپس به صورت عمومی وارد بازار شود.

nissan altima te awd snow tracked 26

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا