سواری با دوچرخه چهارچرخه عجیب! (+عکس و فیلم)

موبنا – یک طراحی رومانیایی محصول جدیدی را با نام «کارپی 4سیکلت» معرفی کرده است که در خانواده دوچرخه‌ها طبقه‌بندی می‌شود و البته چهار چرخ دارد. این دوچرخه مجهز به چهار چرخ کوچک بر اساس طراحی اسکوترها ساخته شده است و شرکت سازنده می‌گوید آن را بر اساس وسایل نقلیه پدالی قدیمی طراحی کرده است که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در برخی مواقع به بعضی حیوانات چهارپا از جمله گاو‌ها متصل می‌شدند.

 

 

طراح این محصول می‌گوید دوچرخه خود را به گونه‌ای ساخته است که برای حرکت با آن انرژی کمتری مصرف می‌شود و البته شکل ظاهری آن کمی عجیب است.

carpii 4 wheel bike 1

برای این دوچرخه یک صندلی با ارتفاع بالا در نظر گرفته شده است و کاربر می‌تواند حین نشستن روی آن، پدال‌ها را هم فشار دهد. دو پدال این دوچرخه/چهارچرخه برخلاف مدل‌های کونی طراحی شده است و کاربر به جای آنکه با چرخش 360 درجه پاهای خود آن را به سمت جلو حرکت دهد، با اعمال فشار پاها به سمت بالا و پاین نیروی کافی برای حرکت را ایجاد می‌کند. هر کدام از پدال‌ها به یک اهرم متصل شده‌اند و زمانی که به سمت پایین فشار وارد می‌شود، به صورت مستقیم نیروی گشتاور را به یکی از چرخ‌های 12 اینچی اعمال می‌کنند.

carpii 4 wheel bike 4

این دورچه با سرعت واحد حرکت می‌کند که البته راننده به سادگی می‌تواند دنده‌های کمکی را هم برای تغییر سرعت متناسب با مسیر اضافه کند. طراح دوچرخه توضیح داد که در آزمایش‌های اولیه با دوچرخه خود با میانگین سرعت 32 کیلومتر بر سراعت حرکت کرده است که البته این سرعت مربوط به زمین‌های صاف می‌شود.

carpii 4 wheel bike 5

ترمزهای این دوچرخه از نوع دیسکی دوقلو هستند که اهرم کنترلی آنها روی فرمان تعبیه شده است و در مسیرهای دشوار به کمک آنها و با چرخش فرمان می‌توان مسیر حرکت را آسان‌تر کند.

carpii 4 wheel bike 14

دوچرخه/چهارچرخه «کارپی 4سیکلت» به شما کمک می‌کند حین گشت و گذار عضلات ساق پا، باسن و قسمت پشتی را درگیر کنید. سازنده دوچرخه می‌گوید که این محصول برای گروه‌های سنی مختلف مناسب است و افراد می‌توانند از راندن آن لذت ببرند. البته مشکل اصلی که در این محصول وجود دارد این است که اندازه و حجم آن نسبت به دوچرخه‌های معمول کمی بزرگتر است و بنابراین نگهداری از آن به فضای بیشتری نیاز دارد.

 

 

همچنین این احتمال وجود دارد که چرخ‌های کوچک آن با چاله‌ها، موانع و محدودیت‌های جاده‌ای سازگار نباشند. با این وجود این دوچرخه برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند با صرف انرژی کمتر مسیر مبدا تا مقصد را طی کنند گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا