با 10 اپلیکیشن برتر TimeLapse آشنا شوید

موبنا

تصویر برداری تایم لپس یا زمان گریز شیوه‌ای است که در آن فرکانس ضبط فریم‌ها در یک سکانس، کمتر از فرکانس مشاهده آنها در همان سکانس است. زمانی که نتیجه کار با سرعت عادی پخش می‌شود، به نظر می‌رسد که زمان با سرعت بیشتری می‌گذرد. هم اکنون تلفن های هوشمند اندرویدی نیز با استفاده از اپلیکیشن های TimeLapse مختلف امکان استفاده از این تکنیک را نیز فراهم می آورند. در ادامه این مطلب با اندروید زوم همراه باشید تا 10 اپلیکیشن برتر ویدیوهای زمان گریز اندروید را به شما معرفی کنیم.

1. Microsoft Hyperlapse Mobile

Microsoft Hyperlapse Mobile

غول تکنولوژی مایکروسافت نیز یکی از حاضرین در عرصه timelapse است. این کمپانی علاوه بر نسخه حرفه ای، برنامه ای نیز برای تلفن های هوشمند اندرویدی و ویندوز فون ها دارد. با استفاده از Hyperlapse Mobile ما می توانیم به راحتی ویدئو ها را کوتاه کنیم و آن ها را با افرادی که می خواهیم به اشتراک بگذاریم. این اپلیکیشن همچنین با  Azure Media Services سازگارسازی شده است تا بتوان از ویدئو در سایر وبسایت ها و اپلیکیشن ها نیز استفاده کرد.

2. اپلیکیشن دوربین Framelapse

Framelapse – Time Lapse Camera

یکی از پر طرفدار ترین اپلیکیشن های Time Lapse در گوگل پلی Framelapse است. علاوه بر اینکه با این برنامه یک کنترل خوب مانند تعیین میزان زمان نهایی ویدئوی خود را در بالای گوشه سمت راست داریم،  این برنامه همچنین به ما نشان خواهد داد که چه میزان باید به ضبط بپردازیم. البته قطعا این میزان به مقدار فریم بر ثانیه هایی که انتخاب می کنیم بستگی دارد. هرچه میزان فریم ها بر ثانیه کم تر باشد طول ویدئو اورجینال نیز کم تر خواهد شد.

رابط کاربری اپلیکیشن نیز بسیار ساده بوده و ضبط کردن با آن بسیار آسان است. در سمت چپ برنامه ما می توانیم تمام کنترل ها و عملگر های مورد نیاز خود را ببینیم و شروع به ضبط کنیم.

3. Hyper Timelapse

Hyper Timelapse

Hyper Timelapse به سادگی خود را به عنوان بهترین جانشین  Hyperlapse در سیستم عامل اندروید معرفی می کند. این اپلیکیشن یک رابط کاربری ساده و کاربردی را ارائه می کند که می تواند ویدئوها را ضبط کرده و آن ها را به TimeLapse تبدیل کند. 

بنابراین زمانی که ویدئو خود را ضبط کردیم تنها لازم است سرعت و افکت مورد نظر خود را انتخاب کنیم. سپس به راحتی می توانیم از ویدئو خروجی گرفته و آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

4. اپلیکیشن دوربین Lapse It

Lapse It

 Lapse It یکی از رقبای شناخته شده Framelapse است که ویژگی های فوق العاده و نتایجی خوب را در ویدئوی نهایی وعده می دهد. این اپلیکیشن به ارائه راه های ساده و کوتاه تر برای ضبط ویدئوهای timelapse معروف است. 

از بین تنظیمات ضبط کردن ما می توانیم انتخاب کنیم که معمولا در چه حالتی می خواهیم که ویدئو خود را ضبط کنیم. بسته به نتایجی که می خواهیم، می توانیم به سادگی کیفت و فرمت ویدئو خود را نیز انتخاب کنیم.

5. Time Lapse

Time-Lapse

Time Lapse اولین اپلیکیشنی است که توانایی ساخت ویدئوهای timelapse را با کیفیت4K دارد. همانند اپلیکیشن های قبلی، Time Lapse نیز قابلیت انتخاب تعداد فریم بر ثانیه را از 1fps تا 50fps به ما می دهد. قابلیت ضبط 4K نیز تنها برای تلفن های هوشمندی مقدور خواهد بود که مجهز به دوربین 9 مگاپیکسلی یا بالاتر هستند.

علاوه بر این، قابلیت ضبط 4K تنها به عنوان یک خرید درون برنامه ای در دسترس خواهد بود. اگر شما این خرید را انجام دهید قابلیت ضبط ویدئو به میزان 24 ساعت را نیز در اختیار خواهید داشت.

اما جالب ترین نکته در مورد این اپلیکیشن این است که آن به صورت رایگان عرضه می شود و تنها بهره بردن از قابلیت ضبط  4K برای شما پرداخت هزینه را در پی خواهد داشت.

6. Time Lapse camera

Time Lapse camera

این اپلیکیشن یک اپلیکیشن منحصر به فرد برای تولید ویدئوهای timelapse است. با استفاده Time Lapse Camera به راحتی می توانید ویدئوهای timelapse را ساخته و آن را در یوتیوپ به اشتراک بگذارید. 

علاوه بر این، همه ما به خوبی می دانیم که time lapse یک پخش سریع از یک فرایند کند است که معمولا با چشمان ما قابل مشاهده نیستند. Time Lapse Camera در ضبط تمامی این لحظه ها بهترین اپلیکیشن است.

7. PicPac Stop Motion & TimeLapse

PicPac Stop Motion & TimeLapse

 

اپلیکیشن جدید PicPac Stop Motion & TimeLapse یک اپلیکیشن دیگر برای تولید فیلم های timelapse است که به صورت رایگان برای سیستم عامل اندروید ارائه می شود. این برنامه فوق العاده علاوه بر TimeLapse  به سادگی به شما اجازه می دهد تا عکس های خود را به انیمیشن های Stop Motion تبدیل کنید. بله درست است هم TimeLapse و هم Stop Motion در یک اپلیکیشن آن هم به صورت رایگان. 

8. Time Lapse Video Editor Pro

Time Lapse Video Editor Pro

آیا می خواهید ویدئو از پیش ضبط شده خود را به یک ویدئو بی نظیر TimeLapse تبدیل کنید؟ یا اینکنه می خواهید آن ها را ویرایش کنید و یک ویدئو hyper-lapse بسازید؟ اپلیکیشن Time Lapse Video Editor می تواند به راحتی این نیاز های شما را برطرف کند. این اپلیکیشن به سادگی یک ویدئو TimeLapse با کیفیت را برای شما تولید می کند و این امکان را می دهد که آن را به گالری خود در کنار سایر ویدئو ها اضافه کنید.

9. Life Lapse

Stop Motion Maker – Life Lapse

به وسیله اپلیکیشن شناخته شده Life Lapse شما علاوه بر تولید ویدئو های time-lapse و stop-motion، می توانید عکس های مورد علاقه خود را به ویدئوهای تکرار شونده تبدیل کنید و نکته جالب دیگر درباره آن این است که در هنگام استفاده از آن شاهد هیچگونه تبلیغات اعصاب خورد کنی نخواهید بود.

10. TimeLapse

TimeLapse

TimeLapse شناخته شده ترین اپلیکیشن اندروید برای تولید ویدئو های TimeLapse است. این اپلیکیشن به سادگی به شما اجازه می دهد که چند عکس گرفته و آن ها را به یک ویدئو TimeLapse تبدیل کنید.

 منبع: اندروید زوم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا