نیمی از جمعیت کشورمان درگیر پیام رسان های خارجی هستند
موبنا – دکتر رسول جلیلی در نشست خبری رویداد پیام رسان پیام آورد گفت: در ایران به دلیل گسترش پهنای باند و ارتقا نسل های جدید ارتباطی، فضای ارتباطی در قالب برنامه هایی در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی گفت: طی سال های اخیر کسب و کارها و امور آموزشی، فرهنگی و رسانه ای روی پیام رسان ها انجام می شود.
به گفته وی، موضوع استقبال مردم از پیام رسان ها در دنیا فراتر از حد انتظار بود به گونه ای که ۵۰ درصد از جمعیت کشور درگیر خدمات رایگان خارجی پیام رسان ها هستند .
عضو شورای سیاستگذاری رویداد نوآورانه پیام آورد بیان کرد: در همین راستا تلاش هایی در کشور برای ارائه خدمات مشابه پیام رسان های خارجی شد ولی رقابت در این زمینه برای ایده پردازان داخلی بسیار سخت بود.
عضو شورای فضای مجازی با اشاره به رقابت پیام رسان پیام آورد تاکید کرد: جلب اعتماد مردم از جمله چالش های این رقابت به شمار می رود.
وی خاطر نشان کرد: کارشناسان این حوزه به این نتیجه رسیدند که نخبگان و نوآوران و شرکتهای دانش بنیان را به این حوزه سوق دهیم که برگزاری رویداد پیام آورد در این راستا برگزار خواهد شد.
محمد حسین قمری،رئیس مسابقه تخصصی پیام آورد در ادامه این نشست از آغاز ثبت نام رویداد پیام آورد تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این رویداد در ۳ حوزه فناوری اطلاعات، هنر و مدیریت می توانند ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه پیام رسان های داخلی سروش، آی گپ، هات گرام، تلگرام طلایی و درسا در این رویداد حضور می یابند، گفت: در هر بخش ۳ نفر انتخاب خواهند شد و به رتبه های اول ۶ میلیون تومان، رتبه های دوم ۲ میلیون تومان و رتبه های سوم یک میلیون تومان اعطا می شود.
وی با بیان اینکه برترین های این رقابت در بهمن ماه معرفی می شوند، یادآور شد: برترین های این رویداد در ۱۸ اسفندماه مورد تقدیر قرار قرار می گیرند.
منبع: مهر