برگزاری مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

موبنا – رویدادهای ICT Challenge که توسط دانشگاه صنعتی شریف و شرکت آریا راد شریف و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، سازمان نظام صنفی رایانه ای، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می شود مجموعه مسابقاتی با هدف شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد که تحت یک سری قوانین خاص و در جهت حل چالش های موجود در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می شود.

در هر کدام از این رویداد ها یک چالش خاص در حوزه ICT مورد هدف قرار گرفته و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار میشود. برای انتخاب چالش اصلی مسابقه گروهی از مجموعه های فعال در حوزه ICT تشکیل شده و با نظر این گروه و تحت یک سری قوانین خاص چالش های مطرح شده تبدیل به یک یا چند مسئله قابل ارائه در مسابقات خواهد شد.

با توجه به چالش انتخاب شده، افراد مستعد و توانمند و دارای ایده های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی شده و دعوت می شوند.

مسابقات به صورت حضوری و طی یک روز ( ۱۲ ساعت ) برگزار می شود و افراد برتر همان روز جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

در این راستا رویداد های ICT Challenge در سال ۱۳۹۷ به شرح زیر طراحی شده و به ترتیب اجرا خواهد شد.

لازم به توضیح است رویدادهای طراحی شده در سال ۹۷  در حوزه برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی می باشد و در سال آینده وارد حوزه های جدید ICT خواهیم شد. در ادامه هر کدام از رویداد ها به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

 

شماره رویداد عنوان موضوع تاریخ
ICTCH 1 java challenge چالش زبان برنامه نویسی جاوا ۱۵ آذر ۱۳۹۷
ICTCH 2 php challenge چالش زبان برنامه نویسی پی اچ پی ۱۳ دی ۱۳۹۷
ICTCH 3 python challenge چالش زبان برنامه نویسی پایتون ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

 

روند برگزاری رویداد:

۱- انتخاب چالش ها ( کمیته ارتباط با صنعت )

اولین مرحله در برگزاری رویداد ها مشخص کردن دقیق چالش اصلی مسابقه می باشد.

با توجه به هدف اصلی رویداد که شناسایی افراد توانمند جویای کار و ورود این افراد به بازار کار می باشد، چالش ها طوری انتخاب میشوند که بعد از برگزاری رویداد موضوعی واقعی و مطرح در صنعت حل شده باشد و امکان جذب شرکت کنندگان برتر در صنعت فراهم شود.

در این راستا کمیته ارتباط با صنعت متشکل از شرکت ها، سازمان ها و ارگان های فعال در این حوزه تشکیل میشود. این مجموعه ها چالش های اصلی در حوزه فعالیت خود را مطرح می کنند و پس از بررسی و مشورت چالش های اصلی مسابقه در این کمیته انتخاب می شود.

۲- تشکیل پلتفرم مسابقه، ملاک های داوری و خروجی های مورد انتظار ( کمیته علمی )

پس از انتخاب چالش مورد نظر در کمیته ارتباط با صنعت نوبت به تعریف مسائل، پلتفرم مسابقه و مشخص کردن ملاک و معیار داوری مسابقه میرسد.

در این راستا کمیته علمی متشکل از اساتید دانشگاه، فعالین حوزه مورد نظر و … تشکیل شده که موارد بالا را مشخص می کنند.

۳- جذب افراد توامند جهت شرکت در مسابقه و امور دبیرخانه ای ( کمیته اجرایی )

پس از مشخص شدن چالش ها، صورت مسئله، پلتفرم مسابقه و ملاک های داوری به بخش اصلی رویداد یعنی جذب افراد مستعد جهت شرکت در مسابقه و حل چالش های موجود می رسد. علاوه بر این مورد کلیه امور دبیرخانه ای، هماهنگی ها، تبلیغات و اطلاع رسانی رویداد، امور اجرایی روز مسابقه و … بر عهده کمیته اجرایی رویداد می باشد.

در این راستا کمیته اجرایی با راه اندازی دبیرخانه رویداد کلیه امور مربوط به این بخش را انجام خواهد داد.

p

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت رسمی رویداد مراجعه و یا با دبیرخانه رویداد تماس حاصل فرمایید

۶۶۰۰۲۷۱۳ – ۶۶۰۱۹۳۷۷ – ۶۶۰۵۶۵۳۵ – ۶۶۰۴۳۳۲۸

www.Ictchallenge.ir

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا