توفان خورشیدی نقشه های امریکا در جنگ ویتنام را بر هم زد

موبنا – این رویداد مربوط به آگوست سال ۱۹۷۲ است و در جریان فعالیت شدید خورشید در همین مقطع رخ داده است. اسناد مذکور نشان می دهد توفان خورشیدی تا بدان حد قدرتمند بوده که اثرات آن به کره زمین هم رسیده و باعث انفجار ناگهانی ده ها مین نیروی دریایی امریکا در آن واحد شده است.

در ماه می سال ۱۹۷۲ نیروی دریایی ارتش امریکا عملیات کاشت مین در سواحل ویتنام را آغاز کرد تا دسترسی نظامیان ویتنام شمالی به سلاح را قطع کند. برخی از هزاران مین دریایی رها شده در دریا به خاطر آسیب پذیری در برابر قابلیت های مغناطیسی خورشید و پس از وقوع توفان خورشیدی منفجر شدند و یک رسوایی برای ارتش آمریکا به بار آوردند.

2955048

شعله های توفان خورشیدی که در آگوست سال ۱۹۷۲ رخ داد تابدان حد مرتفع بودند که حتی ارتباطات مخابراتی را در آن زمان در بسیاری از نقاط جهان مختل کردند.

بر اساس اسنادی که در این زمینه افشا شده توفان خورشیدی باعث شد در مجموع بیش از ۴۰۰۰ مین دریایی حساس آمریکایی منفجر شوند و نقشه های ارتش این کشور برای مقابله با ویتنامی ها خنثی شود. البته در ماه های بعد ارتش آمریکا از مین هایی استفاده کرد که در برابر توفان های خورشیدی آسیب پذیر نبودند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا