وسیله نقلیه ترکیبی از هواپیما و کشتی فضایی ساخته می‌شود (+فیلم و عکس)

موبنا – سال گذشته شرکت Egan Airships وسیله نقلیه هوایی به نام Plimp ابداع کرد. این وسیله نقلیه ترکیبی از کشتی هوایی بادکنکی، هواپیما، بالگرد و پهپاد بود. اکنون این شرکت آمریکایی به طور رسمی اعلام کرده مشغول کار برای ساخت یک نسخه مسافربری Plimp است. وسیله نقلیه هوایی جدید Model J نام گرفته است.

مبدعان این وسیله وسیله ادعا می کنند «پلیمپ» جدید می تواند مانند هواپیما مانور انجام دهد، مانند بالگرد در آسمان شناور بماند و به طور عمودی از زمین بلند شود و فرود آید و مانند یک کشتی هوایی بادکنکی پرواز کند.

plimp model j 2

این وسیله نقلیه قرار است با بودجه ۴ میلیون دلاری ساخته شود. همچنین این وسیله می تواند ۸ مسافر یا ۹۰۷ کیلوگرم بار را با سرعت ۶۳ مایل بر ساعت در مسافت ۱۳۰۰ مایل جابجا کند. وسیله مذکور به طور عمودی از زمین بلند می شود و فرود می آید. خلبان آن می تواند موتورها را خاموش کند تا Model J به آرامی به سمت زمین شناور شود.
همچنینن هزینه های عملیاتی آن در مقایسه با بالگردهای معمول کمتر است.

plimp model j 7

Model J دارای موتورهای الکتریکی است که به آن کمک می کنند به طور عمودی از زمین بلند شود و فرود آید. همچنین یک سیستم هیبریدی گاز و الکتریسیته به وسیله نقلیه کمک می کند تا به کمک بال های ثابت خود پرواز کند.
این وسیله نقلیه می تواند در ارتفاع ۱۵۲ متری پرواز کند.

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا