اورلیو؛ سوپرکار فیلیپینی! (+فیلم و عکس)

موبنا؛ محمدمهدی حیدرپور – ساخت خودروهای اسپرت لوکس دیگر تحت تسلط نام های مطرح و پردرآمد صنعت خودروسازی قرار ندارد. طی سالیان اخیر، دنیا شاهد معرفی ابرخودروهایی شگفت انگیز توسط نام هایی کوچک و ناشناخته بوده ایم که البته بیشتر آنها اروپایی بوده اند. اما به تازگی ابرخودرویی جذاب از سوی کشوری آسیایی معرفی شده که به هیچ وجه در زمینه تولید خودرو شناخته شده نیست. با این وجود، شرکت فیلیپینی اورلیو کانسپتس نشان داده است می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

541567 380

خودرو اورلیو محصولی سبک وزن محسوب می شود و حدود ۶۳۲ کیلوگرم وزن دارد. ابعاد این خودرو نیز برابر با طول ۴.۳۶ متر، پهنای ۱.۷۸ متر و ارتفاع تنها ۱.۰۸ متر است.

541568 125

اطلاعات فنی چندانی درباره خودرو اورلیو منتشر نشده اما گفته شده است یک پیشرانه ۱,۸۰۰ سی‌سی DOHC VTECH توربوشارژردار که توانایی تولید ۵۱۷ اسب بخار نیرو را دارد، قلب تپنده آن است. بدنه پلاستیکی تقویت شده فایبرگلاسی روی شاسی فولادی اورلیو قرار گرفته و این مجموعه را رینگ های ۱۸ اینچی که با تایرهای ۲۳۵/۴۰ قاب گرفته شده اند به حرکت در می آورند.

541569 216

بنابر ادعای اورلیو این خودرو یک چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۱۰ ثانیه طی می کند و توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

541570 695

برندا اورلیو، معمار، ساخت این خودرو را در قالب یک پروژه تفریحی از سال ۲۰۰۴ آغاز کرد اما پس از یک دهه پژوهش و توسعه، نوآوری طراحی، و آزمایش های بی شمار اکنون شاهد چیزی هستیم که به عنوان نخستین خودرو اسپرت ساخت فیلیپین شناخته می شود.

541571 948

541572 475

 منبع: عصرایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا