افشای اطلاعات ۹ میلیون مشتری یک شرکت هواپیمایی
موبنا – شرکت هواپیمایی Cathay Pasific اعلام کرده اطلاعات مشتریانش فاش شده است.
این شرکت هواپیمایی هنگ کنگی با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد اطلاعات حدود ۹.۴ میلیون نفراز مشتریانش فاش شده است. اما به نوشته این بیانیه هیچ شواهدی مبنی بر سواستفاده از اطلاعات، رصد نشده است.
در این نشت، اطلاعات شخصی مشتریان مانند اسامی، ملیت، تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل، آدرس، شماره پاسپورت، شماره کارت شناسایی و تاریخچه سفر شان فاش شده است.
این شرکت اعلام کرد در ماه مارس متوجه فعالیت های مشکوکی در شبکه خود شد و در ماه می نشت اطلاعات را تایید کرد. این شرکت در این مدت زمان بررسی هایی برای شناسایی قربانیان این فرایند انجام و به افرادی که اطلاعاتشان فاش شده، هشدار داد.
ماه قبل شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز نیز اعلام کرد متوجه نشت اطلاعاتی شده که در آن اطلاعات شخصی و مالی مشتریان دزدیده شده است.
منبع: مهر