ساخت سلاح لیزری چینی با قابلیت کربنیزه کردن گوشت بدن انسان (+عکس)

موبنا – چین از ساخت سلاح لیزری جدیدی خبر داده است که به گفته آنها می‌تواند گوشت بدن انسان را از فاصله ۸۰۰ متری کربنیزه کند و البته این سلاح ۳ کیلوگرم وزن دارد. محققان چینی طی گزارشی که در «چاینا مورنینگ پست» منتشر کردند توضیح دادند سلاح لیزری جدیدی که ZKZM-500 نامگذاری شده است در اصل یک سلاح غیرکشنده محسوب می‌شود و قادر است مو، پوست و دیگر نشانه‌های بیرونی بدن انسان را بسوزاند و حتی برای نفوذ به مخازن سوخت راه نفوذ ایجاد کند یا باعث آتش‌سوزی آن شود.

در فیلم‌های علمی- تخیلی از جمله «فلش گوردون» یا «جنگ ستارگان» سلاح‌های لیزری در قالب یک ابزار دستی برای از بین بردن نیروهای دشمن به هر شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی کمپیانی توسعه‌دهنده سیستم های لیزری ZKZM چین با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد موفق به ساخت یک سلاح لیزری ویژه شده است که می‌تواند از هر آنچه که در مقابلش قرار می‌گیرد عبور کند و راه را برای پیش‌روی باز کند.

china laser 1

بر اساس گزارشی که در روزنامه «چاینا مورنینگ پست» منتشر شده است و تنها منبعی محسوب می‌شود که در مورد این سلاح صحبت کرده است، ZKZM-500 یک اسلحه با کالیبر ۱۵ میلیمتری است که این کالیبر برای سلاح‌های لیزری ناشناخته به نظر می‌رسد و از نظر جثبه و بدنه می‌توان آن را مشابه AK-47 دانست. این ابزار مانند سلاح‌های لیزری حرارتی آمریکا در قالب یک سلاح ضدپرسنلی طراحی شده است. با این وجود مدل مشابه آمریکایی آن فقط احساس گرمای زیاد را به بدون ایجاد هر گونه آسیب دایمی ایجاد می‌کند و در مقابل ZKZM-500 می‌تواند لباس افراد را بسوزاند یا کل فرد را در آتش قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است که انرژی مورد نیاز لیزر توسط باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌شود و با هر بار شارژ می‌توانند نیروی مورد نیاز ۱۰۰۰ شلیک را تامین کنند و این در حالی است که هر شلیک با این سلاح ۲ ثانیه به طول می‌انجامد. کمپانی مذکور در نظر دارد با هزینه ۱۵ هزار دلار به‌ازای هر سلاح آن را به تولید انبوه برساند. با این وجود نگرانی‌هایی وجود دارد که این سلاح به دست افراد نادرست بیافتد و در این میان قرار است که تحت قوانین ویژه به گروه‌های ضدتروریستی پلیس تفنگدار چین فروخته شود.

china laser 2

کاربردهای این سلاح جالب به نظر می‌رسد، ولی استفاده از آن باید تحت شرایط ویژه صورت گیرد. طی نیم قرن گذشته توسعه سلاح‌های لیزری بسیار مورد انتقال قرار گرفت و هم اکنون احتمال می‌رود ZKZM-500 به میزان زیاد مخرب نباشد. در حالت کلی می‌توان گفت سلاح‌های لیزری که تاکنون ساخته شده‌اند ناکارآمد هستند و نیاز به تولید ژنراتورهای الکتریکی کامل دارند تا بتوانند شلیک کنند. برای سلاحی مشابه ZKZM-500 که نیروی مورد نیاز آن را باتری‌های لیتیوم یونی تامین می‌کنند، واحد تامین انرژی می‌بایست وزن بیشتر از موتور یک اتومبیل را داشته باشد تا این سلاح کارآمد شود. حتی اگر این حجم فشرده شود نیز می‌بایست حجم وسیعی از انرژی متمرکز شود که این اتفاق مشابه آن است که فرد مسلح یک بطری بزرگ از نیتروگلیسیرین را با خود حمل کند.

بدیهی است که میزان کُشندگی توسط این سلاح‌ها کمتر است. زیرا سلاح‌های لیزری در بدترین حالت می‌توانند فقط به سمت یک فرد شلیک کنند یا شبیه به فیلم‌های علمی-تخیلی، لیزر مرتعش شده از آن بدن انسان را مانند عمل‌های جراحی برش دهد. قرار است از صلاح ZKZM-500 در عملیات‌های ضدتروریستی استفاده شود و چین هنوز توضیحات بیشتری در این زمینه ارایه نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا