مدل مفهومی «اسمارت» مجهز به موتور تمام برقی (+عکس)

موبنا – شرکت خودروسازی «اسمارت» از زیرمجموعه‌های مرسدس-بنز طی چند سال اخیر انواع مختلف اتومبیل‌های شهری کوچک را روانه بازار کرد و همچنین مدل‌های مفهومی خودروهای هوشمند آن در گوشه و کنار جهان به نمایش درآمد. این شرکت تاکنون انواع مختلف خودروهای خود را روانه بازار کرده است، ولی نکته جالب اینجاست که تمامی آنها بر اساس ایده خودروهای کوچک و کارآمد عرضه شدند. شرکت «اسمارت» تصمیم دارد طی سال جاری میلادی مدل مفهومی خودروی تمام برقی بدون سقف خود را روانه بازار کند.

smart forease 2 1

شرکت «اسمارت» که امیدوار است با این اقدام توجه عمومی کاربران را به سمت خود جلب کند، مدل مفهومی خودروی جدید خود موسوم به Forease بدون سقف را که به صورت تمام‌برقی و به باتری مجهز شده است از تاریخ چهارم اکتبر در نمایشگاه بین الملی «پاریس موتور شو» به نمایش می‌گذارد. این کمپانی توضیح داد که مدل مفهومی جدید الهام گرفته از مدل‌های قبلی است که در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۱۱ ساخته شده بود. خودروی Forease یک اتومبیل شهری هوشمند محسوب می‌شود که پیدا کردن جای پارک را برای مردم آسان می‌کند.

smart forease 3 1

برند اسمارت از زیرمجموعه‌های دایملر/مرسدس-بنز هم اکنون به سمت مدل مفهومی بدون سقف رو آورده است که پیش‌تر در این زمین خودروهای دیگری با نام «کراس‌بلِید» و «فوراِسپید» را نیز به نمایش گذاشته بود. این برند آلمانی علاقه زیادی به تولید خودروهای کوچک بدون سقف دارد و Forease نیز هم اکنون یک گام دیگر در این راستا محسوب می‌شود. مرکز بازاریابی شرکت اسمارت نیز در آگهی‌های تبلیغاتی خود برای این محصول جدید از اصطلاح «غیرمتعارف» استفاده کرده است.

smart forease 4 1

اتومبیل Forease قرار است در قالب یک خودروی شهری وارد خیابان‌ها شود و بنابراین میانگین سرعت و قدرت مانورپذیری آن نسبت به دیگر اتومبیل‌ها کمتر است. این خودرو بر اساس استاندارد مدل «ای‌کیو فورتو کابریو» ساخته شده است و همراه با طراحی جدید ارایه می شود. شرکت اسمارت تصمیم دارد خودروهای تمام-برقی خود را در آینده نزدیک به سراسر جهان عرضه کند و Forease را نیز در معرض دید عموم قرار دهد.

smart forease 5 1

این خودروی ۸۰ اسب بخاری با هربار شارژ می‌تواند ۱۶۰ کیلومتر را بپیماید و برای آن باتری ۹۶ سلولی ۱۷.۶ کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است.

smart forease 6 1

مهم‌ترین نکته به کار رفته در مدل مفهومی Forease اسمارت این است که یک اتومبیل کاملا کاربردی برای فضاهای شهری محسوب می‌شود و این مدل مفهومی که شباهت زیادی به مدل نهایی دارد، به زودی وارد خیابان‌ها خواهد شد.

smart forease 7 1

smart forease 8 1

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا