شکایت از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق دار شد
موبنا – افزایش شکایت های مردمی از خدمات بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات همواره مورد توجه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران به عنوان سازمان مقررات گذار این بخش بوده است و بر همین اساس در برهه های مختلف اقدام به راه اندازی سامانه هایی کرده تا مردم بتوانند شکایت های خود را به اطلاع این سازمان رسانده و امیدوار به رسیدگی باشند.
سامانه پیامکی ارسال شکایت، سامانه ۱۹۵ و سامانه مبتنی بر مکان برای ارسال شکایت ها راه هایی برای طرح دعوا برعلیه عرضه کنندگان خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون بوده اند.
اکنون و در تازه ترین اقدام مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات از فراهم شدن امکان اعلام شکایت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب صندوق پستی ۱۹۵ خبر داد.
بر اساس گزارش روز دوشنبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ولیاله مرادی گفت: همزمان با راهاندازی سامانه جدید رسیدگی به شکایات مردمی (۱۹۵) مبتنی بر مکان نمای جغرافیائی به منظور ایجاد دسترسی بیشتر و شرایط آسان تر برای ثبت و پیگیری شکایتهای مردم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صندوق پستی ۱۹۵ در شبکه پست جمهوری اسلامی ایران راهاندازی شده است.
وی افزود: این امکان برای دریافت شکایت های مکتوب از سراسر کشور پیشبینی شده و از این به بعد همه مشترکان سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات میتوانند شکایت خود را با درج موضوع شکایت، شرح کامل مشکل، اعلام عنوان اپراتور یا ارائهکننده خدمات، شماره تلفن همراه، ثابت و آدرس فرستنده به منظور انعکاس پاسخ نهایی از طریق صندوق پستی ۱۹۵ به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال کنند.
مرادی تاکید کرد: پیشبینیهای لازم برای بررسی، رسیدگی و پاسخگوئی به شکایات ارسالی در سریعترین زمان انجام شده است.
به گزارش ایرنا، تعرفه و آنتندهی در صدر شکایت مردم از اپراتورهای تلفن همراه قرار دارد.
منبع: ایرنا