هشدار به مشتریان در خصوص شگردهای متداول کلاهبرداری
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابطعمومی بانک پاسارگاد، یکی از شیوههای متداول در ارتکاب جرائم و کلاهبرداری به صورت تلفنی، پیامکی و انتقال وجوه توسط مشتریان از طریق انتقال وجه کارت به کارت است که به بهانه برنده شدن جوایز در مسابقات گوناگون، افراد را پای دستگاه عابربانک کشانده و با فریب افراد به صورت تلفنی در همان لحظه و یا دریافت کلیه اطلاعات مربوط به حساب افراد در مراحل بعدی، حساب شهروندان را تخلیه میکنند. در این گونه کلاهبرداریها معمولاً نقل و انتقالات در ایام تعطیل صورت میگیرد.
جهت جلوگیری از این جرائم، بهتر است مشتریان در وهلهی اول تحت تأثیر اقدامات فریبکارانه مجرمان قرار نگیرند و به هیچ وجه اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند. با فعال کردن خدمات پیامکی از نقل و انتقالات و تراکنشهای کارت مطلع شده و در صورت مشاهدهی موارد مشکوک، اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین در صورت لزوم برای مسدود کردن حساب یا غیر فعال کردن کارت عابربانک، از خدمات همراه بانک یا بانکداری مجازی بانک پاسارگاد استفاده کنند. همچنین مسدود کردن کارت از طریق مراجعه به عابر بانکهای بانک پاسارگاد و استفاده از خدمات بدون کارت بانک نیز ممکن است.
مشتریان عزیز میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره و اطلاعرسانی بانک به شماره ۸۲۸۹۰ تماس حاصل فرمایند.