متفاوت‌ترین استودیو خبر در ژاپن (+تصاویر)

موبنا؛ رکسانا دانیالی – فوجی تلویژن از جمله شبکه های تلویزیونی اصلی توکیو است که در ۱۸ نوامبر سال ۱۹۵۷ راه اندازی شده است. مرکز طراحی نندو به تازگی مسئولیت تجهیز و دکوراسیون یک استودیو خبر ویژه برای این شبکه پر مخاطب را برعهده گرفته است. اگر نگاهی به طرح پیشنهادی این مرکز داشته باشیم، ساختارهای مستطیلی شکل متعددی به چشم می خورند که با استفاده از پوشش چوبی به هارمونی قابل توجهی دست یافته اند. در واقع چنین سبکی را می توان در اکثر پروژه های مرکز طراحی نندو مشاهده کرد. ترکیب رنگ ها نیز بر اساس کاربری محیط و به سیلقه مشتری تغییر داده می شود.

photo 2018 07 21 00 05 49

رنگ اصلی هر برنامه با توجه به زمان پخش انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال از نور آبی برای روز، نور قرمز برای بعد از ظهر، نور بنفش برای شب و سبز زمردی برای برنامه های یکشنبه صبح استفاده می شود. لازم به ذکر است که حتی فونت و فرمت صفحه نمایش هم به طور خاص برای هر برنامه متفاوت خواهد بود. بخشی به نام info dock نیز وجود دارد که مخصوص نمایش دائمی اطلاعات مانند زمان، تاریخ، روز هفته، آب و هوا و نتایج ورزشی است.

photo 2018 07 21 00 05 53

نندو، استودیو تلویزیونی نام برده را با استفاده از اشکال مستطیلی به ارتفاع های مختلف و در دو نوع چوب با رنگ روشن طبیعی و چوب تیره طراحی کرده است. اگر فیلم برداری از سمت راست انجام شود، رنگ طبیعی قطعات چوبی احساسی از صمیمیت و راحتی را به مخاطب انتقال خواهد داد. این در حالی است که فیلم برداری از سمت چپ بر چوب های تیره متمرکز شده و حس آرامش را القا می کند. همچنین در فیلم برداری از نمای جلو، ترکیب دو رنگ مذکور جنب و جوش قابل توجهی را به نمایش می گذارد. در واقع زاویه فیلم برداری و نور پردازی صحنه وابسته به نوع برنامه و هدف آن به منظور جلب حداکثری نظر مخاطبین خواهد بود.

photo 2018 07 21 00 05 41

photo 2018 07 21 00 05 42

photo 2018 07 21 00 05 43

photo 2018 07 21 00 05 44

photo 2018 07 21 00 05 46 2 1

photo 2018 07 21 00 05 46

photo 2018 07 21 00 05 50

photo 2018 07 21 00 05 52

 منبع: پول نیوز 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا