سرو غذا در رستوران با کمک ربات‌ها (+فیلم و عکس)

موبنا – رستوران “علی‌ بابا” واقع در شهر شانگهای، از دو کمربند حامل، یک بازوی رباتیک و سبدهای متحرکی استفاده می‌کند که با یک نرم‌افزار کنترل می‌شوند. نرم‌افزار با به کار بردن یک اپلیکیشن، از کیو- آر کد مشتری برای مشخص کردن محل نشستن او، سفارش و صورتحساب استفاده می‌کند.

 

 

مزیت دیگر رستوران این است که در یک فروشگاه قرار دارد و مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد علاقه خود را انتخاب کند و برای طبخ به کارکنان رستوران تحویل دهد.

هنگامی که مشتری، وارد رستوران می‌شود، یک میزبان(انسان) به او خوشامد می‌گوید.

مشتری، از یک دستگاه لمسی برای پیدا کردن میز استفاده می‌کند.

57704090

کیو- آر کد از تلفن همراه مشتری اسکن می‌شود تا محل نشستن او را به سیستم نرم‌افزار اطلاع دهد.

57704091

سپس، مشتری می‌تواند مواد غذایی مورد نظر خود را در سوپر مارکت پیدا کند. پس از یافتن مواد غذایی مورد نظر، دوباره کیو- آر کد اسکن می‌شود و کارکنان رستوران، کیسه حاوی مواد غذایی را به یک ابزار آویزان می‌کنند که به یک کمربند حامل متصل است.

57704094

کمربند حامل، کیسه را با استفاده از بازوی رباتیک به یخچال می‌رساند.

57704093

در همین ضمن، مشتری سر میز خود می‌نشیند و می‌تواند با استفاده از کیو- آر کد، سفارشات دیگر خود را مشخص کند. منوی ویژه این سفارش، در اپلیکیشن تلفن همراه مشتری موجود است.

57704097

پس از آماده شدن غذا، کارکنان رستوران، آن را در سبدهای متحرک می‌گذارند و سبدها روی کمربند حامل، محل نشستن مشتری را پیدا می‌کنند و غذا را مستقیما به او می‌رسانند.

57704098

57704099

57704260

رستوران علی بابا امیدوار است با حذف پیشخدمت‌ها و کارکنان انسان، صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌ها داشته باشد.

 منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا