بیش از پنج میلیون تراکنش مالی موفق در پیام رسان «بله»
موبنا – به گزارش موبنا و به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، «بله» در سه ماه گذشته با روندی صعودی خود رکوردهایش در سال ۹۶ را جابجا کرد و طی این مدت بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان انتقال پول از طریق این پیام رسان انجام شده است.
پیام رسان بومی و ملی «بله» برای نخستین بار زمینه انجام خدمات بانکی بر بستر شبکه های مجازی در کشور را فراهم کرد و اکنون علاوه بر بانک ملی ایران، ۱۶ بانک دیگر به این شبکه متصل هستند و کاربران می توانند از کارت های این بانک ها به عنوان کارت مبدا استفاده کنند.
«بله» علاوه بر ارائه همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات)، امکان ارائه خدمات بانکی از قبیل خرید شارژ، عملیات کارت به کارت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور و … را داراست.
قابیلت متمایز دیگری که «بله» نسبت به دیگر پیام رسان های موجود دارد این است که کاربران آن می توانند در حین استفاده از فضای یک پیام رسان، همزمان درخواست پول نیز بدهند که در بهار امسال ۶۲ هزار درخواست پول در این پیام رسان ارسال شده است.
همچنین بیش از ۹۰۰ هزار خرید شارژ و بیش از ۲۶۰ هزار پرداخت قبض در این پیام رسان صورت گرفته است.
لازم به ذکر است، «بله» با حمایت بانک ملی ایران توسعه یافته و در فصل بهار به میزان سال گذشته کاربر جدید به این پیام رسان پیوسته است و نرخ حدود ۶۰ درصدی کاربر فعال نسبت به مجموع کاربران آن به ثبت رسید که این آمارها بیانگر پویایی پلتفرم بله و موفقیت در حفظ کاربرانش است.
«بله» اکنون بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر کاربر دارد و با تمرکز تیم فنی این پیام رسان بر پایداری شبکه، بهصورت متوسط ۹۹.۸ درصد زمان روزانه، در دسترس و در حال ارائه سرویس بوده است.
امنیت این پیام رسان توسط بانک ملی ایران تضمین شده و کاربران فضای مجازی می توانند با اطمینان خاطر هم از فضای یک پیام رسان بومی بهره ببرند و هم اینکه خدمات بانکی خود را سریع، راحت و به صورت همزمان و ایمن انجام دهند.
نسخه رومیزی (دسکتاپ) این پیام رسان نیز به تازگی برای سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس ارایه شد تا کاربران با استفاده از نسخه رومیزی «بله» نیز بتوانند به همه امکانات نسخه های مبتنی بر تلفن همراه و وب دسترسی داشته باشند.