ژاپن هواپیمای کم مصرف ساخت (+عکس)

موبنا – شرکت هواپیماسازی ژاپنی HondaJet اعلام کرده HondaJet Elite را ساخته است. این شرکت ادعا می کند جت مذکور نه تنها در مقایسه با رقبای خود مسافت بیشتری را طی می کند، بلکه سروصدای کمتری دارد. در این هواپیما از فناوری استفاده شده که سروصدا در کابین را کاهش می دهد.

hondajet elite 1.png

این هواپیما دارای مخزن سوختی از جنس مواد کامپوزیت سبک وزن است و موتور آن نیز روی بال ها قرار دارد.

hondajet elite 2.png

HondaJet Eliteطوری ساخته شده تا با سرعت زیاد پرواز کند. علاوه بر آن هواپیمای سبک وزن دارای کابینی جادار، کمترین حد سروصدا است و در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

hondajet elite 3.png

هواپیمای مذکور می تواند مسافت۲۶۶۰ کیلومتر را پرواز کند که نسبت به نسخه اصلی ۱۷ درصد ارتقا یافته است. هنوز مقدار دقیق کارآمدی هواپیما مشخص نیست اما هوندا اعلام کرده این هواپیما نسبت به جت های تجاری با اندازه مشابه گازهای گلخانه ای کمتری تولید می کند.

hondajet elite 5

این جت ظرفیت ۷ نفر از جمله هواپیما را دارد. همچنین مجهز به وای فای است و سیستم های صوتی Bongiovi Aviation در آن به کار رفته، به طوریکه پنل های داخل هواپیما به بلندگوهایی تبدیل می شوند که صدای آنها با شرایط پرواز منطبق می شود.

hondajet elite 6

حداکثر سرعتHondaJet Elite نیز ۷۸۱ کیلومتر برساعت اعلام شده است. طول، ارتفاع و عرض بال هواپیما نیز به ترتیب عبارتند از ۱۳، ۴.۵ و ۱۲ متر.

hondajet elite 8.png

این هواپیما گواهینامه US Federal Aviation Administration و European Aviation Safety Agency را دریافت کرده و برای نخستین بار در نمایشگاه هوایی اروپایی EBACE در روزهای پایانی ماه می رونمایی می شود.

hondajet elite 9.png page 2.9bd508f9 page 4.a5d538a0 page 8.4dcfe682

 منبع: مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا