تخلف کاربران پی پینگ را فیلتر کرد
موبنا – سرویس پی پینگ یک سیستم پرداخت همتا به همتا برای کسب و کارها و اشخاص به منظور انتقال وجه با فرآیندی راحت و آسانتر از درگاههای بانکی و دستگاههای POS است؛ پی پینگ از طریق اپلیکیشنهای اندرویدی و iOS عرضه شده و صاحب یک کسب و کار میتواند از روشهای مختلفی از جمله اپلیکیشن موبایلی، ربات تلگرام، ایمیل و پنل کاربری در سایت از تراکنشهای خود آگاه شود؛ همین قابلیتها باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها برای دسترسی راحت به جزییات تراکنشها از پی پینگ یا سرویسهای مشابه آن از جمله باهمتا و زرین پال استفاده کنند.
سعید مشهدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره فیلترینگ پی پینگ گفت: عدم آگاهی فعالان و مسئولان نسبت به سرویسهای نوین باعث شده تا سرویسهای مبتنی بر فناوریهای نوین همواره مشکلاتی را داشته باشند و با وجود این که پی پینگ به عنوان یک سامانه سرویس دهنده با فروشگاهی که خدمات میدهد متفاوت است، مسئولان بعد از شناسایی تخلف سامانه را بدون هیچگونه اطلاعی فیلتر میکنند؛ این در حالی است که قبل از انجام فیلترینگ باید با ارائه اطلاعات کاربر متخلف و دلیل فیلترینگ تذکر و هشدار داده شود.
مدیرعامل پی پینگ در خصوص دلیل فیلترینگ گفت: اولین فیلترینگ سرویس پی پینگ در سال ۱۳۹۵ به بحث نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی، به دستور واحد نظارت شاپرک مربوط بود اما دوبار فیلترینگ پی پینگ بدون در نظر گرفتن فیلترینگ همگانی سرویسهای این حوزه به بحث تخلف درگاهها مربوط است؛ در واقع عدم رعایت مسائل شرعی و استفاده از درگاههای پرداخت برای فروش فیلترشکن، فیلم و قمار توسط کاربر باعث میشود تا کارگروه تعیین مصادیق پی پینگ را فیلتر کند که باید برای آن چارچوبی فوریتی ایجاد شود.
وی درباره تخلف کاربران گفت: پی پینگ به عنوان یکی از سرویسهای ارائه دهنده خدمات بانکی به صورت آنلاین و ایجاد درگاه شخصی برای پرداخت و نقل و انتقال پول مانند سایر سرویسها تابع قوانین قضایی جمهوری اسلامی ایران است و تخلفهایی که از سوی مراجع قضایی اطلاع داده میشود را پیگیری میکند؛ همچنین با توجه به اینکه پی پینگ از قویترین سیستمهای رصد و امنیت برخوردار است، با تخلف کاربران مقابله میشود و جرایم به مراجع قضایی برای پیگیری اطلاع رسانی میشود.
مدیرعامل پی پینگ با بیان اینکه پی پینگ عضو سازمان نظام صنفی رایانهای است، گفت: سازمان نظام صنفی در بحث فیلترینگ پی پینگ هیچگونه پیگیری نکرده و برای رفع این مشکل که کسب و کار ما را تحت تاثیر جدی قرار میدهد پیگیریهای لازم را خواهیم داشت چرا که پی پینگ اخیرا برای سومین بار فیلتر شده و ذات فیلترینگ ریزش کاربر و عدم اعتماد است که همین مسائل باعث میشود یک کسب و کار با مشکلات جدی روبرو شود.
مشهدی تاکید کرد: سرویس پرداخت یار پیپینگ در حال حاضر ۱۰۰ هزار کاربر دارد که از این میزان بیش از ۳۰ هزار کاربر به صورت فعال از این سرویس استفاده میکنند. مدیر عامل پی پینگ با اشاره به مصوبه جدید دولت در راستای حمایت از شرکتهای فین تکی و فعالان استارت آپی حوزه مالی و بانکی گفت: تمامی فین تکها امید دارند تا بانک مرکزی و شاپرک چارچوبی برای فعالیت فین تکها و شرکتهای فعال در بحث پرداخت الکترونیکی با سرویسهای نوین به منظور گسترش کسب و کار آنها و عدم تکرار فیلترینگهای پیوسته به دلیل تخلف مالی کاربران ایجاد کند که میتواند در اکوسیستم فین تک ایران تحولی اساسی ایجاد کند.
منبع: ایبنا