قطع خدمات خودپردازهای بانک صادرات به سپرده گذاران «موسسه ثامن»
موبنا – به گزارش موبنا و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، ارتباط بین سوییچ های کارت بانک صادرات ایران با موسسه اعتباری ثامن از روز چهارشنبه ١٢ اردیبهشت ٩٧ ادامه نخواهد یافت و به این ترتیب ادامه ارائه خدمات پرداخت توسط خودپردازهای بانک صادرات ایران و امکان بهره مندی از این خدمات برای دارندگان کارت های بانکی این موسسه فراهم نخواهد بود. توقف حمایت مالی بانک صادرات ایران از سپرده گذاران موسسه مذکور در پرداخت های نقدی از طریق خودپرداز های شبکه این بانک، به دلیل ادغام «موسسه اعتباری ثامن» در «بانک انصار» و همچنین درخواست مدیران آن موسسه، صورت گرفته است.
در بخشی از نامه محمود رهنما، مدیر عامل موسسه تعاونی اعتبار ثامن به دکتر حجت اله صیدی، مدیر عامل بانک صادرات ایران آمده است:«…ضمن تشکر فراوان از حمایت های مالی ، مادی و معنوی از سپرده گذاران ثامن و به تبع آن این تعاونی، که انصافا اگر کمک های آن بانک محترم و حمایت های بانک مرکزی جمهوری اسلامی نبود، مشکلاتی ایجاد می شد، به استحضار میرساند؛ بر اساس تصمیم سران سه قوه و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تعاونی اعتبار ثامن از تاریخ ۱۳۹۷/۰۲/۱۲ در بانک انصار ادغام خواهد شد، لذا خواهشمند است دستور فرمایید از تاریخ فوق الذکر نسبت به توقف ارائه خدمات پرداخت به سپرده گذاران این تعاونی از طریق خودپردازهای آن بانک اقدام نمایند…»
بنا براین گزارش، بانک صادرات ایران در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی و برای حمایت از مشتریان موسسه اعتباری ثامن و به جهت ممانعت از بروز هر گونه نارضایتی مشتریان این موسسه، ضمن هماهنگی با بانک مرکزی، از ابتدای سال ٩۶ امکان برداشت از طریق خودپردازهای این بانک را برای دارندگان کارت های این موسسه فراهم آورد که نقش مهمی در اجرای سیاست های بانک مرکزی داشته است.