DS از اتومبیل برقی خود با طراحی فضایی رونمایی کرد (+عکس)

موبنا – کمپانی «دی‌اِس اتومبیلز» یکی از زیرجموعه‌های شرکت خودروسازی سیتروئن محسوب می‌شود که در زمینه تولید اتومبیل‌های لوکس با طراحی متفاوت تخصص ویژه دارد و محصول جدید آن را می‌توان مجموعه خلاقیت، نوآوری، فناوری و طراحی این شرکت فرانسوی طی ۱۵ سال گذشته دانست. این اتومبیل جدید که DS X E-Tense نامگذاری شده است همزمان با بازگشایی شعبه جدید استدیوی طراحی شرکت دی‌اِس در شهر پاریس معرفی شد.

طراحی این خودرو به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان «اتومبیل آینده» یاد کرد. ایده ساخت این خودرو برای نشان دادن مسیر پیش‌روی برند دی‌اِس شکل گرفته است و این کمپانی می‌کوشد از این طریق با خودروساز‌های برزگ وارد رقابت شود. سیستم نوردهی بیرونی جدید، مواد هوشمند در بدنه، فناوری‌های پیشرفته و … از جمله نکات به کار رفته در این محصول محسوب می‌شود و قرار است طی چند سال آینده این خودرو به تولید انبوه برسد. شرکت دی‌اس با این اقدام می‌کوشد خودروهای پرسرعت برقی را وارد دوره جدید کند و خانواده خودروهای «فرمول ای» را با به‌روزرسانی، وارد عصر جدیدتر کند.

ds x e tense 00

طراحی نامتقارن DS X E-Tense این اتومبیل با دو هدف انجام شده است. نخستین هدف این است که خودروی مذکور سیستم رانندگی کاملا خودکار دارد که این سیستم به تمام بخش‌های داخلی متصل شده است. هدف دیگر طراحی محصول متناسب با حر X انگلیسی است که شرکت دی‌اس قصد دارد نسل آتی خودروهای خود را مبتنی بر این طراحی توسعه دهد.

ds x e tense 01

آرم شرکت دی‌اس در قسمت پشت بدنه به صورت گرافیکی درج شده است و نحوه قرار گرفتن آن نیز طراحی X را در خودرو نشان می‌دهد. حالت X که برای بدنه خودرو در نظر گرفته شده است از کنار آن هم قابل تشخیص است و به گفته «تیِری متروز» مدیر طراحی شرکت دی‌اس، این اتومبیل قرار است آغازگر بزرگترین تحولات در این شرکت خودروسازی شود.

ds x e tense 10

اگر تصمیم داشته باشید با E-Tense رانندگی کنید، از نشستن روی صندلی‌های آن احساس خوبی خواهید داشت. صندلی‌های خودرو از جنس چرم ساخته شده‌اند و فضای داخلی خودرو به رنگ قرمز طراحی شده است که آن را با ترکیبی از چوب و فلز در اختیار خواهید داشت.

ds x e tense 02

رانندگی با این خودرو بسیار آسان است، سیستم تهویه آن هوا را از نقاط مختلف وارد کابین می‌کند، صندلی‌ عقب بسیار راحت طراحی شده است و می‌تواند مانند تخت مورد استفاده قرار گیرد و شرکت دی‌اس می‌گوید که برای طراحی صندلی‌های خودرو از بال پرندگان الهام گرفته است. کنسول جلوی E-Tense طراحی متفاوت دارد و به جای ابزارهای کنونی، یک سیستم الکترونیکی و لمسی مقابل شما وجود دارد که جایگزین داشبورد شده است. این بخش از جنس شیشه مات ساخته شده است که سیستم الکترومغناطیسی زیر آن به کار رفته است و شما در آن می‌توانید تصاویر ویدیویی تماشا کنید یا اطلاعات خودرو را در اختیار داشته باشید.

ds x e tense 03

«ایو گرون» معاون طرح توسعه طراحی شرکت دی‌اس توضیح داد که E-Tense یک برند جدید از خودروهای این شرکت محسوب می شود که مواد و فناوری‌های جدید در آن به کار گرفته شده است. او گفت: «ما می‌خواهیم طراحی سنتی در اتومبیل‌ها را به چالش بکشیم و تجربه جدید رانندگی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاوریم. مواد به کار برده شده در این اتومبیل با آنچه که تاکنون استفاده می‌شد کاملا متفاوت است تا شخصیت متفاوت به این خودرو بدهد».

ds x e tense 04

این خودرو یک قابلیت متمایز دارد که آن را از همه اتومبیل‌ها مجزا می‌کند. شرکت دی‌اس E-Tense را به گونه‌ای طراحی کرده است که افراد راست‌دست یا چپ‌دست می‌توانند امکانات داخلی آن را متناسب با شرایط خود در اختیار بگیرند و موقعیت داخلی کابین را بر اساس راست دست بودن یا چپ دست بودن خود تغییر دهند. صندلی مخصوص راننده اندکی به سمت پشت متمایل شده است و طراحی منحصر به فرد دارد. ابزارها و امکاناتی که راننده در اطراف خود مشاهده می‌کند با رنگ آبی نمایان شده‌اند.

ds x e tense 05

شرکت دی‌اس پیش‌بینی کرده است سال ۲۰۳۵ میلادی تمام خودروهای خود را با این طراحی و این قابلیت‌ها روانه بازار کند، همه آنها موتور کاملا برقی داشته باشند و برای تمامی آنها از دو موتور مجزا برای چرخ‌های جلو و عقب استفاده شود. خودروی E-Tense به گونه‌ای ساخته شده است که موتور برقی آن می‌تواند در حالت «رانندگی جاده‌ای» توانی معادل ۵۳۰ اسب بخار تولید کند و البته اگر خودرو در حالت «گردش» قرار بگیرد حداکثر توان آن به ۱۳۵۰ اسب بخار می‌رسد. بنابراین این محصول را می‌توان خودروی فوق پرسرعت دی‌اس هم نامگذاری کرد.

ds x e tense 08

«اریک آپود» مدیر تولید دی‌اس اعلام کرد که تکمیل طراحی و تولید انبوه خودرو در برنامه آنها وجود دارد. او توضیح داد: «تولید مدل کوچک‌تر و کاربردی‌تر موتورهای الکتریکی که می‌تواند افزایش رضایتمندی مشتریان را به دنبال داشته باشد از مهم‌ترین اهداف ما محسوب می‌شود و به زودی در نسل جدید خودروهای ما مورد استفاده قرار می‌گیرد».

ds x e tense 09

بدنه خودرو به صورت کامل از فیبرهای کربنی ساخته شده است که بافت‌های آن پایه پیچشی دارد. در مجموع می‌توان گفت این خودرو که حداکثر ظرفیت آن سه سرنشین پیش‌بینی شده است، یک اتومبیل پرسرعت ۱۳۵۰ اسب بخاری محسوب می‌شود که برای حضور در پیست‌های مسابقه بسیار مناسب است و نسبت به آنچه که تاکنون مشاهده کرده اید کاملا تفاوت دارد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا