مدیرعامل اپل سکوت خود را در مورد فیسبوک شکست

موبنا – «تیم کوک» مدیرعامل شرکت اپل سرانجام سکوت خود را در مورد اتفاقات اخیر مربوط به شرکت فیبسوک و سوءاستفاده از اطلاعات آن توسط مرکز تحقیقاتی «کمبریج آنالیتیکا» شکست و خواستار وضع قوانین سخت‌تر در جریان به کارگیری اطلاعات شخصی شد.

او که روز گذشته در «کنفرانس توسعه چین» در شهر پکن حضور داشت، طی سخنرانی خود اعلام کرد جامعه امروز نیازمند اعمال قوانین کارآمدتر و دقیق‌تر است تا جلوی نشت اطلاعات شخصی کاربران و سوءاستفاده مراکزی مانند فیسبوک گرفته شود.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری بلومبرگ، زمانی که از او سوال شد در مورد ماجرای فیسبوک چه فکری می‌کند توضیح داد: «من فکر می‌کنم این وضعیت خاص بسیار پیچیده است و هم اکنون تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است. حل کردن این مشکل نیازمند اعمال قوانین دقیق‌تر و کارآمدتر است».

tim cook 2

او در ادامه گفت: «امکان اینکه یک شخص یا شرکت بتواند مطلع شود شما در چند سال گذشته در اینترنت به دنبال چه اطلاعاتی گشته‌اید، به لیست مخاطبان و دوستان شما دسترسی داشته باشد، به افرادی که با آنها ارتباط نزدیک دارید دسترسی داشته باشد و به عبارت دیگر در جریان تمام جزییات زندگی شخصی شما قرار بگیرد، یک خطر بزرگ محسوب می‌شود. از نظر من نباید چنین اتفاقی وجود داشته باشد و باید جلوی آن گرفته شود».

آقای کوک همچنین اظهار داشت که اپل نگرانی‌های زیادی در مورد آن دسته از کاربرانی دارد که حاضرند اطلاعات خود را در اختیار مراکز مختلف بگذارند و به درستی نمی‌دانند از این اطلاعات چطور استفاده می‌شود.

او اضافه کرد: «ما نگرانی‌های زیادی داریم که در طول سالیان گذشته تعداد زیادی از مردم ساکن کشورهای مختلف بدون آنکه در جریان باشند از اطلاعات شخصی آنها چطور استفاده می‌شود، این داده‌ها را در اختیار مراکز مختلف قرار دادند و هم اکنون این احتمال وجود دارد که از اطلاعات مذکور سوءاستفاده شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا