شرکت مخابرات ایران در سومین جشنواره تبلیغات حائز رتبهی اول تبلیغات ایران شد
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران، این شرکت در این جشنواره که با رویکردهای علمی و آموزشی و با هدف ایجاد بستر مناسب برای رقابت بین شرکت های تبلیغاتی و سفارش دهندگان و برندها ۱۴ اسفند ماه برگزار شد، در بین سازمانها، نهادها، وزارتخانهها و شرکتهای مختلف، توانست شرایط لازم برای دریافت رتبه اول در بخش « تبلیغات چاپی و معماری تبلیغات » برای طراحی غرفه نمایشگاهی و “بخش طراحی برند و برندینگ و هویت بصری” را از آن خود کند . در این بخش، هیچ یک از شرکت کنندگان حائز امتیاز لازم به منظور دریافت شاهین طلایی نشدند.
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در این جشنواره که با حضور انجمن صنفی تبلیغات آژانس ها و کانون های تبلیغاتی، روابط عمومی ها و شرکت های تولیدی وخدماتی در دانشگاه تربیت مدرس برگزارشد، گفت: دولت آمادگی خودش را برای هرگونه تسهیل در امر تبلیغات و هر نوع مجوزی که مورد نیاز در این زمینه است، اعلام میکند.
وی افزود: دولت به تبلیغات از این منظر که میتواند ظرفیت مادی را برای توسعه بنمایاند، ارج میگذارد و گرامیداشت خود را با هر نوع عملی بیان میکند. امیدواریم بتوانیم در یک حرکت مشترک نسبت به معرفی ظرفیتهایی که در کشور وجود دارد، موفق باشیم.
نوبخت توسعهیافتگی را یکی از شاخصهای رتبهبندی کشورها دانست و گفت: امروز همه کشورها براساس یک مفهوم و شاخص تحت عنوان توسعهیافتگی در یک ترتیب قرار میگیرند. هر کشوری که از نظر توسعهیافتگی در مقام بالاتری است در جایگاه بالاتری هم قرار میگیرد.
محمد سلطانیفر ،ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیـ نیز در این جشنواره، تبلیغات را یک «رسانه» دانست و تصریح کرد: اگر رسانه را به عنوان یک واقعیت یا انتقالدهنده واقعیت در نظر بگیریم باید بپذیریم تبلیغات هم باید واقعیت را منتقل کند، در غیر این صورت آن رسانه، رسانه درستی نیست یا مسیر غلطی را میرود.
وی دومین شرط رسانهای شدن تبلیغات را پاسخگویی به نیاز مردم دانست و بیان کرد: باید از طریق تبلیغات بتوانیم نیاز مردم را پوشش دهیم و بهگونهای در این فضا حرکت کنیم که بتوانیم از دل مردم سخن بگوییم نه اینکه صرفاً نگاه تولیدکنندگان کالا را یکطرفه بیان کنیم.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رسانه باید به ما کمک کند که هم افکار عمومی و هم مسئولین بتوانند به واسطه آنها پیامهای خود را به عنوان یک پل منتقل کنند. همچنین اگر تبلیغات را به عنوان رسانه قبول کردیم باید از بستر تکنولوژیهای نوین هم استفاده کنیم در غیر این صورت تبلیغات از رسانهها عقب میماند.
هیات داوران سومین دوره جشنواره تبلیغات ایران به ارائه آماری در این زمینه پرداخت و گفت: بیش از ۲۱۵۰ اثر از سوی سازمانها، نهادها، وزارتخانهها و شرکتها و همچنین کانونهای آگهی و تبلیغاتی در ۱۱ شاخه به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از غربالگری اولیه قریب به ۵۲۰ اثر بر پایه معیارهای دقیق و از پیش تعیین شده در بوته داوری قرار گرفته شدند که ۴۵ اثر برتر برگزیده شدند. همچنین بخش ویژه در جشنواره امسال به فعالیتهای تبلیغاتی، مصرف بهینه انرژی در سه شاخه فرعی آب، برق و سوخت اختصاص یافت که بیش از ۳۸۰ اثر در این بخش به جشنواره ارسال شد.
سومین دوره جشنواره تبلیغات ایران، با رویکرد «ملی» و به عنوان بزرگترین رویداد رقابتی تبلیغاتی کشور، عصر روز دوشنبه ۱۴ اسفند با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد حیدری مدیر کل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه و فعالان حوزه تبلیغات در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.