فناوری جدید سامسونگ مجهز به نمایشگر لوله‌ای (+عکس)

موبنا – سامسونگ از جمله شرکت‌هایی محسوب می‌شود که بیشترین نوآوری‌ها را در حوزه دستگاه‌های الکترونیکی همراه ارایه می‌کند. این شرکت کره‌ای که بزرگترین تولیدکننده نمایشگرهای موبایلی در جهان محسوب می‌شود، برای سال جدید میلادی محصولات منحصر به‌فردی را آماده کرده است.

شرکت سامسونگ تصمیم دارد در سال ۲۰۱۸ میلادی نخستین گوشی هوشمند جهان مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر و خم‌شدنی را روانه بازار کند و این مسئله نشان می‌دهد که سامسونگ شگفتی‌های بیشتری را برای ما در نظر گرفته است.

samsung rollable 2

شرکت سامسونگ به تازگی یک حق امتیاز به ثبت رسانده است که در اصل به یک نمایشگر قابل انعطاف مربوط می‌شود که کاربر به راحتی می‌تواند آن را لوله کند و روی آن حسگر اثر انگشت هم کار گذاشته شده است. برخلاف نمایشگرهای قابل انعطاف ال‌جی، محصول جدید سامسونگ از یک موتور کوچک چرخنده استفاده می‌کند و قابلیت‌های مغناطیسی داخل آن به گونه‌ای قرار گرفته است که با بدنه اصلی در تماس است تا هر زمان که کاربر به نمایشگر نیاز نداشت، آن را داخل مخزن اصلی لوله کند و یک مستطیل کوچک در اختیار داشته باشد.

samsung rollable 3

حق امتیاز ثبت شده توسط سامسونگ دو مدل متفاوت از این فناوری را معرفی کرده است تا نمایشگر انعطاف‌پذیر در اختیار کاربران قرار گیرد. مدل اول یک بخش سیلندری با سیستم مغناطیسی را برای جمع شدن نمایشگر شامل می‌شود و مدل دیگر بخش مستطیلی شکل مغناطیسی مرکزی را در خود جا داده است. هر دو مدل حسگر تشخیص اثر انگشت را شامل می‌شوند تا به کاربر امکان دهند برای باز شدن نمایشگر لوله‌ای، با لمس انگشت خود این امکان را فراهم کنند.

مدل مفهومی اولیه ساخته شده از این فناوری نشان نداده است که سامسونگ چگون از فناوری مذکور در گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد و با این وجود به درستی مشخص نیست هدف سامسونگ از ثبت این اختراع چه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا