به‌روزرسانی زمستانی تسلا!

موبنا – «تسلا» به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی و هوشمند در جهان اپلیکیشن‌هایی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند از راه دور درهای اتومبیل خود را باز کنند، آن را قفل کنند یا اتومبیل را روشن کنند. این شرکت همچنان سعی می‌کنند خودروهای خود را به‌روز کند، ولی باید توجه داشت قابلیت‌هایی که در خودروهای تسلا روانه بازار می‌شوند چندان هم نوآورانه نیستند.

tesla 2

یکی از قابلیت‌های موجود در خودروهای برقی با نام «پیش شرط» شناخته می‌شود. «پیش شرط» در اصل به شرایطی گفته می‌شود که وقتی نرم‌افزار مربوطه توانایی‌های خودرو را حین رانندگی محدود نمی‌کند، امکان شارژ باتری فراهم شود. تصور کنید در روزهای سرد زمستانی بخواهید از این قابلیت استفاده کنید، در چنین شرایطی موتور هوشمند IC می‌بایست به دمای مورد نظر خود برسد و تا این زمان موتور اتومبیل می‌بایست از سوخت گاز استفاده کند. در چنین شرایطی پیشنهاد می‌شود که اگر به اندازه کافی زمان دارید بهتر است به مدت چند دقیقه اتومبیل را حرکت ندهید تا دمای موتور افزایش یابد.

tesla 3

باتری‌ اتومبیل‌های ساخته شده در شرکت تسلا هم تقریبا به همین صورت عمل می‌کند. زمانی که هوای بیرون سرد است، فعالیت باتری‌ها محدودتر می‌شود و سیستم ترمز احیا کننده فعال می‌شود تا امکان شارژ باتری‌ها فراهم شود. اگر پیش از حرکت به اتومبیل خود فرصت دهید تا دمای باتری‌ها را افزایش دهد، در اصل این امکان را فراهم کرده‌اید تا دمای موتور افزایش یابد و در این میان شرکت تسلا یک اپلیکیشن به‌روز شده برای خودروهای خود ارایه کرده است که به شما نشان می‌دهد چگونه از باتری‌ اتومبیل خود در روزهای سرد زمستان مراقبت کنید و چه زمانی برای حرکت اتومبیل شما بهتر است.

tesla 4

زمانی که محیط بیرون یخ زده است یا روی اپلیکیشن مربوط به اتومبیل تسلا آیکون هشدار دهنده نارنجی فعال می‌شود، تصویر باتری روی پنل اصلی اپلیکیشن تسلا نمایان می‌شود و شما در این شرایط می‌بایست یک ساعت پیش از آنکه با خودرو خود رانندگی کنید، موتور مخصوص آن را روشن کنید تا باتری گرم شود. تسلا به مشتریان خود توصیه کرده است در روزهای زمستانی که خیابان‌ها یخ زده، بهتر است یک ساعت پیش از آغاز رانندگی باتری اتومبیل را به شارژ متصل کنید تا با مشکل مواجه نشوید. در این شرایط حالت «پیش شرط» نیاز است تا اتومبیل شما در بهترین حالت عمل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا